וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל העתירות: ליברמן החליט לדחות את הליך מינוי הרמטכ"ל הבא

16.8.2018 / 9:19

שר הביטחון לא יקדם את הליך בחירת מחליפו של איזנקוט, בשל עתירות נגד שניים מחברי ועדת המינויים הבכירים. הדיון בבג"ץ יתקיים בחודש הבא, ובלשכת ליברמן נעשים מאמצים להקדים את הדיון בעתירות כדי לעמוד בלוחות הזמנים

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מחאת הורים שכולים נגד מועמדות יאיר גולן לתפקיד הרמטכ"ל)

שר הביטחון אביגדור ליברמן דחה את הליך בחירת הרמטכ"ל הבא בשל עתירות לבג"ץ נגד ועדת מינוי הבכירים שאמורה לבחון מועמדים לתפקיד. ליברמן ריאיין בשבוע עבר את ארבעת המועמדים המובילים לרמטכ"לות והיה אמור להעביר עד סוף השבוע שמות של שני מועמדים סופיים לוועדת המינויים הבכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גדולברג.

עם זאת, כפי שנחשף השבוע על ידי חברת החדשות, ועדת המינויים שאמורה לאשר את המינוי מנוטרלת ומשותקת בשל שתי עתירות לבג"ץ נגד שניים מחבריה, ולשר הביטחון אין יכולת לקדם את הליך המינוי. ליברמן לא העביר את השמות לוועדה כפי שתיכנן מלכתחילה ולמעשה הליך המינוי מתעכב עד לדיון בבג"ץ שייערך רק בתחילת ספטמבר. בלשכת שר הביטחון נעשים מאמצים להקדים את הדיון בעתירות כדי לעמוד בלוחות הזמנים ולאפשר מינוי בזמן הולם עם תקופת חפיפה, אך לפי ההערכה הסיכויים לכך נמוכים.

לקריאה נוספת:
צה"ל בהודעת תמיכה באלוף גולן: "הניסיון להטיל בו דופי אינו ראוי"
המרוץ לרמטכ"לות: ליברמן יחל בימים הקרובים לראיין מועמדים

שר הביטחון, אביגדור ליברמן בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מינוי הרמטכ"ל ידחה. שר הביטחון ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

הרמטכ"ל גדי איזנקוט צפוי לסיים את תפקידו ב-1 בינואר ובשבועות האחרונים החל ליברמן בהליך המינוי שכלל התייעצויות עם בכירים בעבר ובהווה במערכת הביטחון מתוך כוונה לסיים את הליך עד סוף ספטמבר. בשבוע שעבר ליברמן ריאיין את ארבעת המועמדים לתפקיד - סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ראש אגף המבצעים לשעבר ניצן אלון ואלוף פיקוד הדרום לשעבר אייל זמיר.

במהלך השבוע ליברמן היה אמור למסור שניים מהשמות הללו לוועדת המינויים הבכירים בראשות גולדברג, שמפקחת על המינוי ומעבירה המלצה לשר הביטחון וראש הממשלה כחלק תהליך אישורו. ואולם, השבוע פרסם העיתונאי אמנון אברמוביץ' כי השופט גולדברג הודיע לליברמן שאין טעם בהעברת השמות שכן בשלב זה פעילות הוועדה מנוטרלת.

רמטכלים מועמדים. עיבוד תמונה
המועמדים: כוכבי, גולן אלון וזמיר/עיבוד תמונה

העתירות עומדות כעת נגד שניים מחברי הוועדה - ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר יעקב נגל, ורואת החשבון איריס שטרק, זאת בשל קרבתם לראש הממשלה ואינטרסים במשרדי ממשלה. לדברי גורמים המעורים בנושא, כל עוד העתירות עומדות ותלויות, פעילות ועדת המינויים משותקת ואין יכולת להעביר את השמות ולהתקדם בתהליך המינוי.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון נמצא בדיאלוג עם יו"ר הועדה למינויים בכירים ועם משרד המשפטים במטרה להביא לקיצור לוחות הזמנים ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully