וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויתר מהכלא: נשיא ברזיל לשעבר לולה פרש מהבחירות לנשיאות

אחרי שערעוריו לרוץ מאחורי הסורגים כשלו, העביר המנהיג הפופולרי שהורשע בקבלת שוחד את השרביט לסגנו, פרנדדו הדד. ואולם, גם הוא חשוד בשחיתות ומפלגת הפועלים בראשותו תתקשה לעבור את הסיבוב הראשון בבחירות בחודש הבא

צילום: טוויטר

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה הכריז הלילה (רביעי) על פרישה מהמועמדות לנשיאות בבחירות בחודש הבא. במקום זאת, מי שרץ כסגנו, פרננדו הדד, יהיה מועמד מפלגת הפועלים. לולה נשלח למאסר בשנה שעברה בשל עבירות שחיתות ובתי המשפט פסלו את ניסיונותיו להתמודד בזמן שהוא מערער על עונשו.

הכרזתו של לולה, שנותר המועמד הפופולרי ביותר בסקרים למרות מאסרו, נמסרה כמה ימים אחרי שמועמד הימין הקיצוני נדקר בעצרת בחירות. בולסונרו בן ה-63 צריך לעבור ניתוח משמעותי נוסף, שצפוי למנוע ממנו להשתתף בקמפיין הבחירות בחודש האחרון שלו.

לקריאה נוספת בנושא
בזמן עצרת בחירות: מועמד הימין הקיצוני בברזיל נדקר בבטנו
אחרי שהתבצר במשך יממה: נשיא ברזיל לשעבר הסגיר את עצמו למשטרה

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה בעצרת בסאו פאולו, 24 בינואר 2018. רויטרס
הוציא עשרות מיליונים מקו העוני. לולה, ינואר/רויטרס

הודעת הפרישה הוקראה על ידי אחד מבכירי המפלגה מחוץ למתקן שבו מרצה לולה בן ה-72 את 12 שנות המאסר שלו. המכתב, שאותו חיבר לולה בתאו, הוקרא לתומכיו של הנשיא לשעבר שמפגינים מחוץ לבית הכלא בחמש החודשים האחרונים בדרישה לשחרורו.

"פרננדו הדד יהיה הנציג שלי בקרב הזה", כתב לולה, שכיהן בתפקיד בין ינואר 2003 ועד תום כהונתו השנייה ב-2010. הוא הצליח להוציא מיליונים מקו העוני בזכות צמיחה כלכלית גבוהה. לפי הסקרים, הוא היה מקבל כ-40% מהקולות בסיבוב הראשון ב-7 באוקטובר חרף הרשעתו בקבלת שוחד לשדרוג ביתו מחברת בנייה המעורבת בפרשת שחיתות נרחבת.

למרות הרשעתו ביולי האחרון, הוא ממשיך לטעון לחפותו לכך שמדובר ברדיפה פוליטית. נאסר עליו להתמודד לתפקיד תחת חוק שעבר ב-2010 המונע ממי שהורשע בעבירה פלילית וערעורו נדחה מלרוץ למשרה ציבורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פרננדו הדד, מועמד מפלגת הפועלים של ברזיל לבחירות לנשיאות, 10 בספטמבר 2018. רויטרס
לא מוכר מחוץ לסאו פאולו. הדד, שני/רויטרס

ב-1 בספטמבר קבע בית המשפט האלקטורלי העליון כי לולה לא יוכל להתמודד וצוותו המשפטי ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, שטרם הכריע. עם זאת, העליון סירב להאריך את הדד-ליין לרישום מועמדים מסוף יום שלישי ועד יום שני הקרוב ועל כן החליטה מפלגת הפועלים להציב את סגנו במקומו.

הדד, בן 55, היה שר החינוך בממשלתו של לולה וזוכה לאמונו. עם זאת, ראש עיריית סאו פאולו לשעבר אינו מוכר מחוץ לעירו וספק אם יצליח לגרוף די תמיכה כדי להפעיל לסיבוב השני ב-28 באוקטובר. בנוסף לכך, יש לו צרות משפטיות משלו - הוא חשוד בכך שבזמן התמודדותו לראשות עיריית סאו פאולו קיבל הקמפיין שלו כספים מחברת בנייה שהייתה אמורה לזכות בתמורה במכרזים לאחר בחירתו. הדד מכחיש את החשדות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully