וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה ילדים זה לא מספיק: נשיא טנזניה נגד גלולות למניעת היריון

ג'ון מגופולי אמר כי מי שמסתפק במעט ילדים הוא עצלן וציין מדינות באירופה כשהזהיר מפני התכווצות האוכלוסייה. זאת על אף ששיעור הילודה בארצו, שבה כמחצית מ-53 מיליון התושבים עניים, הוא מהגבוהים בעולם

אישה מייבשת דגנים, טנזניה, יוני 2018. רויטרס
אישה מייבשת דגנים בטנזניה/רויטרס

נשיא טנזניה ג'ון מגופולי הפציר בנשות המדינה להפסיק ולהשתמש בגלולות למניעת היריון מאחר שארצו זקוקה לעוד אנשים - כך דיווחה היום (שני) רשת BBC. בנאום שנשא אתמול הוא אמר כי מי שנוקט שיטות לתכנון משפחה הוא "עצלן". לדבריו, "הם לא רוצים לעבוד קשה כדי להאכיל משפחה גדולה, ולכן הם בוחרים בהגבלת ילודה ומסיימים עם ילד אחד או שניים בלבד".

עוד אמר מגופולי, שדבריו צוטטו על ידי העיתון המקומי "אזרח", כי הוא נסע ברחבי אירופה ובמקומות נוספים, וראה את "ההשפעות הקשות של הגבלת ילודה. יש מדינות שמתמודדות עתה עם צמצום אוכלוסייתן". עם זאת, לפי העיתון, אין אינדיקציה לכך שהמדיניות הממשלתית תשתנה בעקבות נאומו של הנשיא, שאמר דברים דומים בעבר והעלה כמה הצעות שנויות במחלוקת מאז נבחר לתפקיד ב-2015.

עוד ידיעות מהעולם
הבית הלבן: קים שלח מכתב לטראמפ ובו ביקש להיפגש שוב
"בדרך לאסון הגדול של המאה ה-21": עשרות אלפים נמלטו מאידליב

ססיל מוומבה, חבר פרלמנט מטעם האופוזיציה במדינה המזרח-אפריקנית, ביקר את הנשיא ואמר כי התנגדותו לשימוש באמצעי מניעה סותרים את מדיניות הבריאות הרשמית.

אוכלוסייתה של טנזניה מונה כ-53 מיליון איש, כ-49% מהם מתקיימים עם פחות משני דולר ליום. לאישה ממוצעת יש חמישה ילדים, משיעורי הילודה הגבוהים ביותר בעולם.

יממה אחרי נאומו של הנשיא, יו"ר הפרלמנט, ג'וב אנדוגאי, אסר על מחוקקות להגיע לפרלמנט עם ציפורניים ועם ריסים מלאכותיים. הוא אמר ל-BBC כי האיסור נובע מסיבות בריאותיות ולא פירט מעבר לכך. בנוסף לכך, על חברות פרלמנט נאסר ללבוש שמלות קצרות וג'ינסים, וקוד הלבוש יהיה תקף גם למבקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully