וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: קים שלח מכתב לטראמפ ובו ביקש להיפגש שוב

10.9.2018 / 22:27

בוושינגטון מעוניינים בפגישה נוספת עם מנהיג צפון קוריאה, לפי דוברת הממשל, שתיארה את המכתב כ"חמים וחיובי". שלושה חודשים אחרי הפסגה בסינגפור, לא נרשמה התקדמות של ממש בסוגיית פירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל מכתב ממנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שבו הביע את רצונו למפגש נוסף - כך מסרה הערב (שני) דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס, שהוסיפה כי בממשל מעוניינים בקיום פסגה שנייה בין שני המנהיגים, שנפגשו לראשונה לפני שלושה חודשים בסינגפור. למרות ההצהרות, התקדמות מעטה נרשמה מאז בכל הקשור לפירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג.

סנדרס תיארה את המכתב מקים כ"חמים" ו"חיובי". היא אמרה לכתבים כי העובדה שבמצעד הצבאי שקיימה המדינה הקומוניסטית אתמול לא היו טילים ארוכי-טווח המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים מעידה על התקדמות בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: קים לא ינקוט צעדים חד-צדדיים להתפרקות מגרעין
פרחים במקום טילים: צפון קוריאה ציינה 70 שנה להקמתה במצעד מפויס

הדרדרות ביחסי ארה"ב-צפון קוריאה - טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ פומפאו. רויטרס
ייפגשו שוב בקרוב? קים וטראמפ בפסגה בסינגפור, יוני/רויטרס

גם טראמפ ציין לטובה את המסר המפויס שעלה מהמצעד לציון 70 שנה להקמת המשטר בפיונגיאנג.

"שנינו נוכיח שכולם טועים", כתב אתמול טראמפ בטוויטר. "אין דבר טוב יותר מדיאלוג בין שני אנשים שמחבבים אחד את השני. זה הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני שנכנסתי לתפקיד".

מוקדם יותר היום צוטטה יו"ר הבית העליון ברוסיה על ידי התקשורת בארצה באומרה כי קים אמר לה בפגישה שקיימו ביום שבת כי הוא לא מוכן לנקוט צעדים חד-צדדיים, וכי הוא מחכה לתגובת ארצות הברית לפעולות שכבר ביצע למען פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully