וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: קים לא ינקוט צעדים חד-צדדיים להתפרקות מגרעין

יו"ר הבית העליון נועדה עם המנהיג הצפון קוריאני, שלדבריה אמר כי הכדור נמצא עתה במגרש של ארה"ב. היא אמרה עוד כי הוא שמר על שפה מנומסת ביחס לטראמפ והיא העבירה לו מכתב מפוטין, שהזמין אותו לבקר ברוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הבית העליון של רוסיה, ולנטינה מטביינקו, אמרה היום (שני) כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר לה במהלך פגישתם כי הוא אינו מתכנן לנקוט צעדים חד-צדיים לפירוק הארסנל הגרעיני שלו - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA. המחוקקת הבכירה, המקורבת לקרמלין, נפגשה עם קים בפיונגיאנג ביום שבת. לדבריה, הוא אמר לה כי הוא ממתין לתגובה אמריקנית לצעדים שכבר נקט.

היא הוסיפה כי קים היה מנומס ודיפלומטי בדבריו על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. היא ציטטה אותו גם באומרו כי הוא מקווה שרוסיה תתמוך בהקלת הסנקציות האמריקניות על קוריאה הצפונית. מטביינקו העבירה לו מכתב מהנשיא ולדימיר פוטין, שהזמין את קים לבקר ברוסיה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ויו"ר הבית העליון של רוסיה בפיונגיאנג, 8 בספטמבר 2018. רויטרס
"היה מנומס". קים ומטביינקו, שבת/רויטרס

קים וטראמפ נועדו לפסגה היסטורית בסינגפור לפני כשלושה חודשים, אולם היא הסתיימה רק בהצהרה מעורפלת שלא כללה צעדים קונקרטיים או לוח זמנים אלא רק הצהרה הקוראת לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. מאז נותרו הצדדים במבוי סתום וטראמפ אף ביטל את ביקורו של שר החוץ מייק פומפאו בפיונגיאנג לאור חוסר ההתקדמות.

למרות זאת, המגעים מאחורי הקלעים נמשכים וטראמפ ממשיך להחמיא לקים בהצהרותיו הפומביות. אתמול הוא הודה לו על כך שלא הציג טילים בליסטיים בין-יבשתיים במהלך המצעד הצבאי לציון 70 שנה להקמת המדינה, והתמקד במקום זאת ב"שלום ובפיתוח כלכלי".

"שנינו נוכיח שכולם טועים", כתב טראמפ בטוויטר. "אין דבר טוב יותר מדיאלוג בין שני אנשים שמחבבים אחד את השני. זה הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני שנכנסתי לתפקיד".

מומחים רבים מטילים ספק בכך שקים אכן מחויב להתפרק מהנשק הגרעיני שמשטרו פיתח במשך שנים ארוכות. הם סבורים כי הוא מנסה לזכות בהקלה בסנקציות דרך פנייה ישירה אל טראמפ, שמעוניין בפגישה שנייה עמו, ועקיפת הגורמים הנציים יותר בממשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully