וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: ארה"ב שולחת לנו מסרים מדי יום כדי לפתוח בשיחות

8.9.2018 / 11:39

הנשיא האיראני חשף כי ממשל טראמפ מעביר מסרים שנועדו להביא את טהראן לפתוח במשא ומתן מול ארצות הברית. "מצד אחד הם מנסים ללחוץ על אזרחי איראן, ומהצד השני שולחים לנו מסרים", מחה רוחאני בנאום בטלוויזיה הממלכתית

רויטרס

ארצות הברית מעבירה מסרים לאיראן כל העת במטרה להביא את טהראן לפתוח במשא ומתן, כך אמר היום (שבת) נשיא איראן חסן רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית. דבריו נאמרים ברקע המתיחות הגואה בין ארצות הברית לאיראן, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ נסוג מהסכם הגרעין לפני ארבעה חודשים, והטיל סנקציות על הרפובליקה האסלאמית בחודש שעבר, ועל רקע אמירתו של נשיא ארצות הברית כי יסכים לפגוש את מנהיגי איראן.

"מצד אחד הם מנסים ללחוץ על אזרחי איראן, ומן הצד השני הם שולחים לנו מסרים מדי יום באמצעים שונים, וקוראים לנו לנהל משא ומתן", אמר רוחאני, ותהה אם על איראן לקבל את המסר המפויס של ארצות הברית "או את הפעולות הברוטאליות שלה". וושינגטון מפעילה על איראן מנופי לחץ כדי שהאחרונה תשבית את תכנית הגרעין שלה, ותפסיק את תמיכתה בחמושים בסוריה ובעיראק, כשסנקציות נגד תעשיית הנפט של איראן אמורות להתחדש בנובמבר.

עוד בוואלה! NEWS:
חמינאי נפגש עם פוטין: "איראן ורוסיה יכולות לבלום את ארה"ב"
משנה כיוון: טראמפ הסכים למאמץ צבאי בסוריה כדי לדחוק את איראן
דיווח: "ישראל חימשה מורדים בדרום סוריה כדי להרחיק את איראן"

נשיא איראן חסן רוחאני, 6 באוגוסט 2018. AP
ארה"ב מחזרת. רוחאני/AP

איראן עומדת בפני "מלחמה כלכלית, פסיכולוגית ותעמולתית", אמר היום רוחאני, כשהוא מצביע על אמריקה ועל ישראל כעל האויבות העיקריות של טהראן. אמש נועדו המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וסיכמו כי מדינותיהם יכולות לפעול יחד כדי לבלום את ארצות הברית, כך דווח ברשת "פארס ניוז". לדברי חמינאי, "אמריקה היא סכנה לאנושות ויש אפשרות לרסן אותה".

השניים נפגשו לאחר הפסגה שקיים פוטין עם רוחאני ומקבילו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן בנושא ההתפתחויות בסוריה והמתקפה הצפויה על מעוז המורדים במחוז אידליב. בנוסף למצב בסוריה, חמינאי ופוטין דנו בסוגיות בוערות אחרות כמו הלחץ האמריקני על איראן אחרי פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין.

עוד באותו נושא

חמינאי נפגש עם פוטין: "איראן ורוסיה יכולות לבלום את ארה"ב"

לכתבה המלאה
רוחאני, פוטין וארדואן בפסגה משולשת באיראן. רויטרס, רויטרס
פסגה משולשת. ארדואן, רוחאני, פוטין/רויטרס, רויטרס

איראן חווה משבר כלכלי חריף, שהחמיר מאז החזירה ארצות הברית את הסנקציות עליה. בריאל, המטבע המקומי, איבד כשני שלישים מערכו מאז תחילת השנה והשבוע רשם שפל חדש והגיע לשער של כ-150 אלף דולר אל מול דולר אחד. בדצמבר פרצו הפגנות ברחבי המדינה נגד יוקר המחיה שהתפשטו ליותר מ-80 ערים ובמהלכן נהרגו 25 איש, עד שאלה דוכאו על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully