וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקירה בכניסה למלון בת"א: 23 שנות מאסר למחבל שפצע ארבעה

6.9.2018 / 16:01

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את דינו של המחבל, צעיר בן 19 משכם, זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. הוא הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשני ניסיונות רצח ובשני מקרים של חבלה בנסיבות מחמירות במהלך הפיגוע שביצע בעיר באפריל אשתקד

צלמים זמניים מורשים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 23 שנות מאסר על עימאד אגבר, המחבל שביצע את הפיגוע בטיילת בתל אביב ובמלון לאונרדו ביץ' באפריל 2017 ודקר ארבעה בני אדם. אגבר, בן 19 משכם, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשני ניסיונות רצח ובשני מקרים של חבלה בנסיבות מחמירות.

לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגדו כחודש לאחר הפיגוע, בדצמבר 2016 החליט אגבר לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם סבר שימצא הרבה יהודים. הוא רכש סכין בשכם, עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ונסע ליריחו, משם נסע במונית לכיוון ים המלח. אחרי שהנהג אמר לו כי בתקופה הזו לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף, חשש המחבל שיהיה קל להבחין בו והתחרט. לפי כתב האישום, הוא שב ליריחו, השליך את הסכין וחזר לביתו בשכם.

עוד בוואלה! NEWS:
הכאוס בבית הלבן לא יעצור את הקיסר טראמפ מלעצב את אמריקה בדמותו
רעל בבושם וכפפות שחורות: המבצע הכמעט מושלם לחיסול המרגל הרוסי
צה"ל במסר לחיזבאללה: "כוח שינסה לחצות את הגבול - לא יחזור חי"

חשוד כבן 18 תושב השטחים שדקר ארבעה אזרחים באזור רחוב הירקון הרברט סמואל בת"א ופצע אותם באורח קל 23 באפריל 2017. מאצ'י הוף
זירת הפיגוע בתל אביב לפני כשנה/מאצ'י הוף

בחודש מרץ שלאחר מכן הוא החליט להגיע לתל אביב, שם סבר שיוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. לפי כתב האישום, אגבר תכנן את הפיגוע לפרטי פרטים – הוא פנה לחברה תיירות המארגנת טיולים בישראל, שבמסגרתם מקבלים פלסטינים היתרי כניסה יומיים, ולמד את האזור המיועד במפות בגוגל. בנוסף לכך, הוא השחיז ושייף מראש את אבזם חגורתו, ששימש לו תחליף לחפץ חד שהיה נחשף בבידוק הביטחוני, והצטייד בתיק ובבגדים נוחים.

ב-23 באפריל בשנה שעברה הוא נכנס לישראל עם היתר כניסה חד-יומי ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, הוא עזב את הקבוצה כדי לממש את תכניתו. הוא הלך לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות האבזם, הכה אותו באגרופים ובבעיטות וברח. בהמשך, נכנס הנאשם ללובי של מלון "ליאונרדו ביץ'", שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות וחיפש קורבנות נוספים. הוא נכנס לחנות עתיקות בלובי, דקר אישה באזור צווארה וגרם לחתכים באזנה, וניסה לדקור את בעלה, שהחל במרדף אחריו.

המחבל רץ לכיוון הלובי ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו. הוא נאשם שהכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום בראשו וניסה לברוח מהמלון – זאת בזמן שהבעל חסם את הדלת המסתובבת. אגבר יצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, ונעצר על ידי שוטרים שהמתינו מחוץ למקום.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully