וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזאית הבלגית שפתחה במלחמה בגזענות: "זו המדינה שלי"

ססיל דג'ונה עובדת במשך שנה באחד הערוצים המובילים במדינה, ואחרי שמישהי התקשרה להתלונן ש"היא שחורה מדי", היא החליטה לצאת למאבק. "זה כואב מאחר שאני בן אדם", סיפרה בסרטון בפייסבוק. דבריה זכו לתמיכה רבה. "אין מקום לבוץ הזה בבלגיה"

ססיל דג'ונגה, חזאית בערוץ ציבורי, בלגיה. אתר רשמי
בערוץ שבו היא עובדת מעניקים לה תמיכה מלאה. ססיל דג'ונה/אתר רשמי

חזאית בערוץ טלוויזיה ציבורי בבלגיה חשפה את הגזענות שחוותה בשנה שבה היא נמצאת בתפקיד בסרטון בפייסבוק. ססיל דג'ונה סיפרה בסרטון, שאורכו חמש דקות, כי אחת הצופות צלצלה לערוץ - RTBF - כדי להתלונן על כך שהיא "שחורה מדי וכל מה שאנשים יכולים לראות זה את בגדיה".

כ-600 אלף איש כבר צפו בסרטון, והערוץ הבהיר כי יש לו תמיכה מלאה בחזאית. מנהל הערוץ, ז'אן-פול פיליפו, אמר כי "אין מקום לבוץ הזה בבלגיה. גזענות היא פשע ועבירה על החוק".

השיחה הזו, סיפרה דג'ונגה, שגם עושה הופעות סטנד אפ, הייתה הקש ששבר את גבה. "זה לא עוצר. אני עושה את זה במשך שנה ונמאס לי לקבל טונות של הודעות גזעניות ופוגעניות. זה כואב מאחר שאני בן אדם", סיפרה בסרטון.

כשהיא עומדת לפרוץ בבכי, היא אמרה כי בחלק מהמסרים שקיבלה נאמר לה "לשוב לארצה". היא הסבירה שהיא בחרה לחשוף זאת מאחר שבלגים רבים סבורים שאין גזענות במדינה.

(עדכון ראשון 14:59)

עוד ידיעות מהעולם
דרום קוריאה: קים רוצה להתפרק מגרעין עד תום כהונת טראמפ הנוכחית
צבא צרפת: מוכנים לתקוף שוב בסוריה אם יהיה שימוש בנשק כימי

הכדורגלן הבלגי כריסטיאן קבאסלה: "מסר לגזענים"

בריאיון שהעניקה אתמול לטלוויזיה הבלגית היא אמרה שחשוב להרחיב את השיח על גזענות ולא להתמקד רק בה. דבריה זכו לתמיכה רבה, ורבים שיתפו את העלבונות הגזעניים שהם ספגו.

"יש לי מסר קטן לכל החברים הגזענים שלנו", כתב הכדורגלן הבלגי כריסטיאן קבאסלה, המשחק בווטפורד האנגלית, בחשבון הטוויטר שלו ושיבח את דג'ונגה. "אל תקנו שיש מי שהצליח להעניק משמעות לחייו בעוד שאתם לא! אני מקווה שהמסר יתקבל. כל הכבוד, הישארי חזקה".

בוולוניה, החלק דובר הצרפתית בבלגיה, קראו בכירים בממשל המקומי לתקשורת לקם שוויון וגיוון חברתיים בקרב עובדיה.

"אני בלגית ועכשיו הם הולכים להפסיק לי לחזור למדינה שלי, מאחר שזו המדינה שלי", אמרה דג'ונגה, שקראה לפתוח בקמפיין נגד גזענות בדומה לזה שמתנהל נגד הטרדות מיניות.

  • עוד באותו נושא:
  • בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully