וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא צרפת: מוכנים לתקוף שוב בסוריה אם יהיה שימוש בנשק כימי

6.9.2018 / 21:44

הרמטכ"ל אמר כי הכוחות ערוכים להגיב אם המשטר ובעלי בריתו ישתמשו בנשק לא קונבנציונלי נגד המורדים באידליב. באפריל חברה צרפת לארה"ב ובריטניה לפעולת נקם בשל שימוש בנשק כימי. התקיפות הרוסיות במחוז נמשכות

אתר רשמי

מפקד צבא צרפת אמר היום (חמישי) כי כוחותיו מוכנים לתקוף מטרות סוריות אם המשטר יעשה שימוש בנשק כימי במתקפה הצפויה במחוז אידליב. האיום שלו מצטרף לאלו שנשמעו בימים האחרונים בארצות הברית. שתי המדינות, יחד עם בריטניה, תקפו כמה מטרות בסוריה באפריל האחרון אחרי שעשרות אזרחים נהרגו מנשק בלתי-קונבנציונלי בפרברי דמשק.

"אנחנו מוכנים לתקוף אם ייעשה שוב שימוש בנשק כימי", אמר הרמטכ"ל, פרנסואה לקונטר, לקבוצה קטנה של עיתונאים. "התקיפות יכולות להיות ברמה הלאומית, אבל אנחנו מעדיפים לעשות זאת עם כמה שיותר בעלי ברית".

אתמול אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא "יזעם" אם יהיה טבח באידליב, אולם ממשלו ומדינות אחרות במערב הבהירו כי הן יתערבו רק אם יופעל נשק כימי.

נשיא צרפת מקרון בחדר המבצעים בזמן המתקפה בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
מקרון בחדר המצב בעת התקיפות בסוריה באפריל/רויטרס

אידליב, שבצפון-מערב סוריה, הוא המעוז הגדול האחרון של המורדים. בימים האחרונים הגביר צבא סוריה את ההפגזות והתקיפות במחוז, לצד חידוש התקיפות האוויריות של רוסיה, התומכת במשטר בדמשק. גם איראן צפויה לתמוך במבצע, שמעורר דאגה במערב ובטורקיה השכנה. מחר ייפגשו מנהיגי איראן, רוסיה וטורקיה בטהראן במטרה להגיע להבנות.

האו"ם אמר כי כמחצית משלושה מיליון התושבים שחיים באזורים שבשטחי המורדים באזור כבר נעקרו מבתיהם. לפי ההערכות, כעשרת אלפים לוחמי ארגונים ג'יהאדיסטים, בראשם תחריר א-שאם - לשעבר ג'בהת א-נוסרה - פועלים במחוז. רוסיה אומרת כי היא פועלת יחד עם טורקיה להבחנה בין כוחות האופוזיציה לבין אותם ארגונים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מטוסי קרב, ככל הנראה רוסיים, תקפו היום בדרום אידליב ובעיירה במחוז חמאת הסמוך. לפי ארגון ההגנה האזרחית, המכונה "הקסדות הלבנות", אחד ממרכזיו נפגעו בעיירה באידליב.

(עדכון ראשון 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully