וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: קים רוצה להתפרק מגרעין עד תום כהונת טראמפ הנוכחית

משלחת מסיאול נפגשה עם הרודן בפיונגיאנג לקראת פגישתו עם נשיא הדרום בהמשך החודש, ובניסיון להתניע מחדש את המגעים התקועים עם ארה"ב. לפי נציגיה, הרודן הציע לראשונה לוח זמנים אמר כי אמונו בנשיא ארה"ב "לא השתנה". טראמפ הודה לו: "נעשה זאת יחד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און רוצה להשלים את פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין עוד במהלך כהונתו הנוכחית של נשיא ארצית הברית דונלד טראמפ - כך אמרו היום (חמישי) נציגי המשלחת מסיאול, שנפגשו עם הרודן בפיונגיאנג ברקע המבוי הסתום בשיחות עם וושינגטון. לדבריהם, קים אמר כי אמונו בטראמפ, שהעביר לו איגרת, "לא השתנה". טראמפ הודה לו ואמר "יחד נעשה זאת".

הצדדים דנו בפרטי הפסגה בין קים לבין נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שיגיע לפיונגיאנג בין 18 ל-21 בחודש. זו תהיה הפגישה השלישית בין המנהיגים, כולן התקיימו השנה. זאת תהיה הפעם הראשונה זה עשור שנשיא מהדרום מגיע לביקור בבירת הצפון. לפי סיאול, הם אמורים לדון ב"צעדים פרקטיים" לפירוז חצי האי, אחרי שבפסגה בין טראמפ לקים ביוני האחרון הושגו הבנות מעורפלות בלבד, ללא לוח זמנים.

זו הייתה הפעם הראשונה שקים הציע לוח זמנים כלשהו, אך לא עלו הצעות קונקרטיות מצדו על פירוק הארסנל הגרעיני שלו. מומחים מעריכים כי מנהיג הצפון מנסה לפלג בין הנשיא לבין יועציו התומכים בגישה תקיפה יותר כלפי משטרו. כדי לזכות בוויתורים נוספים.

לקריאה נוספת בנושא
הערכה בארה"ב: קוריאה הצפונית ממשיכה להפיק דלק לנשק גרעיני

מפגש היסטורי - סוכנות הידיעות של צפון קוריאה פרסמה את תיעוד המפגש עם נשיא דרום קוריאה. רויטרס
קים וחבר משלחת הדרום, היום/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינסו לאחר הפגישה, אמרו נציגי הדרום כי קים אמר להם שהוא נחוש לעבוד יחד עם קוריאה הדרומית כדי להשיג שלום קבע בחצי האי.

"היושב ראש קים הביע את תסכולו מכך שיש בקהילה הבינלאומית מי שמטיל ספק בכוונותיו", אמר היועץ לביטחון לאומי, צ'אנג יו-יונג. "קוריאה הצפונית עשתה צעדים מקדימים למען הפירוז, וקים אמר שהוא יעריך שרצונו הטוב יתקבל ברצון טוב".

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית נמסר כי "הצפון והדרום צריכים להאיץ את מאמציהם כדי לממש את פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין".

טראמפ שוחח עם מון אתמול וביקש ממנו לשמש "המתווך הראשי" בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, כך נמסר מדובר של נשיא הדרום.

מאז אותה פסגה היסטורית בסינגפור, המתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג גאתה שוב על אף שמיד לאחריה הכריז טראמפ שהאיום הגרעיני מצד המדינה המבודדת הוסר. בחודש שעבר הורה טראמפ לשר החוץ מייק פומפאו שלא להגיע לביקור נוסף במדינה המבודדת, בשל חוסר התקדמות בשיחות, כלשונו. הוא האשים את סין בכך, שמצדה דחתה את דבריו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בפסגה בסינגפור ביוני/רויטרס

בכירים אמריקנים מתקשים להאמין כי קים מוכן יהיה לוותר על הארסנל הגרעיני והטיל שפיתח משטרו בשערות השנים האחרונות, והצדדים עד כה לא הצליחו להסכים אפילו על ההגדרה של פירוז גרעיני. קוריאה הצפונית דורשת שארצות הברית גם תסיר את המטריה הגרעינית שלה מהדרום ותכריז על סוף המלחמה, שהסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק.

בממשל האמריקני גם מסרבים לדרישת פיונגיאנג להקל בסנקציות ומתנים זאת בהשלמת התהליך. הצעדים שנקטה עד כה קוריאה הצפונית - פירוק של אתר הניסויים הגרעיני והשעיית הניסויים - לא ריצו את ארצות הברית, שמצדה השעתה התרגילים הצבאיים הגדולים עם קוריאה הדרומית.

היחסים בין שתי השכנות השתפרו דרמטית מאז הפגישה הראשונה בין קים ומון באפריל, וקבוצת חתירה מאוחדת של שתי המדינות זכה במדליית זהב במשחקי אסיה באינדונזיה בחודש שעבר.

(עדכון ראשון: 12:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully