וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בארה"ב: היחסים עם מדינות ערב לא נפגעו עקב העברת השגרירות

6.9.2018 / 8:35

באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה בביתו, אמר רון דרמר כי התגובה בעולם הערבי להעברת השגרירות לירושלים הייתה בעיקרה דממה. והדממה הזו היא תקווה אמיתית לעתיד". הוא הוסיף כי "העולם הערבי לא רוקד יותר באופן אוטומטי לפי החליל של הפלסטינים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, התייחס אמש (רביעי) להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ואמר כי "מדינות ערב לא רוקדות יותר באופן אוטומטי לפי החליל של הפלסטינים". באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה בבית השגריר בפרברי וושינגטון אמר דרמר: "תמיד היה תירוץ להצדיק את זה שהשגרירות לא עוברת, אמרו שזה יערער את המעמד של אמריקה באזור. שזה יזיק ליחסים של ארצות הברית עם מדינות ערב. הזהירו מפני אלימות באזור". לדבריו "עכשיו, אחרי שהנשיא הכיר בירושלים כבירה, אנחנו יכולים לראות שכל התחזיות הקודרות הללו התבררו כשגויות. המעמד של ארצות הברית באזור הוא איתן ולא נפגע. היחסים עם מדינות ערב לא נפגעו. אלימות לא פרצה".

דרמר התייחס לתגובות בעולם הערבי למהלך ואמר: "הפלסטינים סרבו לנהל משא ומתן לשלום ברוח טובה, זה לא סיפור חדש. הם נמנעו מכך מזה שנים. מה שחדש, זו העמדה של מדינות ערב. הן לא רוקדות יותר באופן אוטומטי לפי החליל של הפלסטינים". דרמר הוסיף כי "למרות המאמצים של הפלסטינים לעורר בקרב מדינות ערב התנגדות להחלטה להעביר את השגרירות, התגובה בעולם הערבי הייתה בעיקרה דממה. והדממה הזו היא תקווה אמיתית לעתיד - תקווה שאחרי 70 שנים של דמוניזיציה כלפי ישראל, כמה מדינות ערב יוכלו סוף-סוף להפוך דף".

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבי אלשיך: "הודע על סיום תפקידך, ותר על כהונה נוספת"
פרגוואי מחזירה את השגרירות לת"א; נתניהו הגיב בסגירת השגרירות
מחסני ענק וכניסה תת קרקעית: זה היעד האיראני שהופצץ בסוריה

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר – אפריל 2014. GettyImages
"הפלסטינים סרבו לנהל משא ומתן לשלום ברוח טובה". דרמר/GettyImages

השגריר אמר עוד כי "אני בטוח שהממשל ישתמש במציאות החדשה באזור כדי לעזור לנו למצוא דרך חדשה לשלום ופיוס". על החלטת טראמפ לסגת מהסכם הגרעין אמר דרמר כי "לפני שנה, לאיראן הייתה רוח גבית. מליונים זרמו לקופתה. היא ניסתה לכרוך חבל סביב צווארה של ישראל בסוריה ולבנון. אבל היום, הודות להחלטה של טראמפ, חברות נסוגות מאיראן, והמטבע בשפל".

הוא התייחס להפגנות נגד המשטר בשנה החולפת באיראן, ואמר: "בתוך איראן עצמה, במקום שהציבור יתאחד סביב המשטר כפי שחזו מומחים כביכול, ראינו הפגנות של העם האיראני. נשים מסירות את החיג'אב. יש מחאות בדרישה לדעת למה הכסף הולך לסוריה ועזה".

דרמר גם מתח ביקורת על עמדת מדינות אירופה בעד שימור ההסכם, ואמר: "חברות אירופאיות בהחלט נוטשות את איראן, אבל כמה מנהיגים אירופים פועלים לחתור תחת הסנקציות, אפילו כשסוכנים איראנים מנסים לבצע מתקפות טרור על אדמת אירופה. קשה להיפטר מהרגלים ישנים, ובאירופה - פייסנות זה הרגל ישן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully