וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור בקשת קצין בכיר בצה"ל - מונה לתפקיד חייל ולא חיילת

בעת כניסתו של אל"מ אבינועם אמונה, קצין מוערך בצה"ל, למפקד החטיבה המרחבית בגולן, ביקש כי דובר החטיבה שלו יהיה גבר ולא אישה - כך פורסם ב"הארץ". בדובר צה"ל נענו לבקשת הקצין על אף שהיא מנוגדת לפקודת השירות המשותף. צה"ל: "השיבוץ נקבע על פי שיקולים מקצועיים"

אבינועם אמונה, מפקד גדוד 101 של חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
א"מ אבינועם אמונה, מפקד עוצבת גולן/דובר צה"ל

לאחר שכיהן כמפקד יחידת מגלן ואף קיבל צל"ש אלוף במבצע "צוק איתן", מונה ביולי האחרון אלוף-משנה אבינועם אמונה להיות מפקד החטיבה המרחבית "גולן". אל"מ אמונה, בן ה-38, חובש כיפה, נשוי ואב לחמישה, נחשב לקצין מבטיח ומוערך בצה"ל. עם כניסתו לתפקיד ביקש כי את משרת דובר החטיבה יאייש חייל ממין זכר - כך פורסם השבוע באתר "הארץ". בדובר צה"ל נענו לבקשתו והציבו דובר ולא דוברת - זאת בניגוד להנחיית הרמטכ"ל בפקודת השירות המשותף.

כיום לכל חטיבה בצבא יש תקן של דובר צה"ל, וכך לעוצבת הגולן היה אמור להתמנות נציג חדש. בין המועמדים המתאימים לשיבוץ באותה עת היו חיילים וחיילות, אולם, אמונה ביקש שישבצו לצדו חייל. ההסבר: "יותר נוח לו עם גבר לצדו", זאת על פי המידע שהציג כתב הארץ, אורי משגב. לדבריו הקצין הבכיר נימק את בקשתו במשפט "לא נעים לנסוע עם אישה בפאג'רו". בעקבות בקשתו, אכן מונה כדובר החטיבה מש"ק ממין זכר.

עוד בוואלה! NEWS
בריטניה חשפה: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל
נועה מתה בתום מאבק של 15 שנה: "לא רציתי לעזוב אותה"
גורם בכיר במשטרה: ניסיון הממשלה להחליש אותנו לא הצליח

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודובר צה"ל רונן מנליס ה27 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"השיבוץ נקבע על פי שיקולים מקצועיים", דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס/ראובן קסטרו

בפקודת השירות המשותף כתוב: "בטרם ישובץ להכשרה יישאל כל חייל, מוקדם ככל האפשר, האם יש מניעה מצדו מפאת אורח חייו הדתי להשתלב עם בן המין השני". במקרים בהם חייל מתקשה לשרת בחברת נשים מציבה הפקודה פתרון: "שובץ קצין או נגד, שאורח חייו דתי, ביחידה לוחמת מעורבת וביקש כי הדבר ייבחן בשנית, יובא הדבר טרם הצבתו ביחידה להחלטת ראש אכ"א, בהתבסס על עמדת הרבצ"ר, וזאת מתוך התחשבות באמונתו של הקצין או הנגד".

עוצבת הגולן, כמו מרבית החטיבות בצה"ל, היא יחידה מעורבת בה משרתים חיילים וחיילות כאחד. עם זאת אל"מ אמונה לא הצהיר שאורח חייו הדתי אינו מאפשר לו לשרת עם בנות המין השני, שכן ככל הנראה אם היה מצהיר, תפקידו היה נמנע. על פי הפקודה מרגע שהחליט לא להצהיר אסור היה לו לבקש שישבצו בקרבתו רק גברים, ולצבא אסור היה להתחשב בבקשה כזו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במערך דובר צה"ל משרתים גברים ונשים כאחד בתפקידי דוברי חטיבות. שיבוצם נקבע על פי שיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד. בסבב השיבוצים האחרון שובצו גברים ונשים כאחד בתפקיד על פי מידת התאמתם המקצועית לתפקיד".

  • עוד באותו נושא:
  • דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully