וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סערת קורבין: הלייבור אימץ את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות

5.9.2018 / 9:04

מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בבריטניה מנסה לשכך את הזעם שנגרם בשל התבטאויותיו של המנהיג, אולם גם בהחלטתו זו טמון מקור למחלוקת - בהצהרה הודגש כי לא תהיה פגיעה בחופש הביטוי "בנוגע לישראל ולפלסטינים"

צילום: רויטרס

מפלגת הלייבור אימצה אתמול (שלישי) את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות, בניסיון לשכך את המשבר סביב המנהיג ג'רמי קורבין. מנהיג האופוזיציה בבריטניה הבטיח למגר את התופעה מהמפלגה, אבל הוא לא הצליח לרצות את יריביו, שחלקם קראו לו להתפטר מחשש שהתבטאויות העבר שלו יפגעו בסיכויי הלייבור להחליף את המפלגה השמרנית.

סירובו לאמץ את ההגדרה של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה החריף את הביקורת כלפיו מצד חברי מפלגה, מחוקקים וראשי הקהילה היהודית, אך גם ההחלטה שהתקבלה אתמול לא צפויה לרצות את כל מתנגדי קורבין. זאת מאחר שההצהרה כוללת גם הדגשה ש"לא תהיה פגיעה בחופש הביטוי בנוגע לישראל ולזכויות הפלסטינים".

לקריאה נוספת בנושא
הרב הראשי לשעבר בבריטניה: יש סכנה קיומית לקהילה היהודית
מחוקק ותיק פרש מהלייבור: "ההנהגה אנטישמית"

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, 14 באוגוסט 2018. רויטרס
מוביל בסקרים. קורבין/רויטרס

גידון פולטר, יו"ר הקמפיין נגד אנטישמיות, אמר כי ההצהרה היא "ניסיון לפגוע בהגדרה, על אף אימוצה ברחבי העולם והעובדה שהיא כבר שלעצמה מלאה בהסתייגויות".

המשבר לא ירד מסדר היום התקשורתי בממלכה והוביל אפילו חלק מבעלי בריתו של קורבין לתהות מדוע הוא נכשל במציאת פתרון מהיר כדי לתעל את האנרגיות של הלייבור להתנגדות לממשלה של תרזה מיי, שמפולגת סביב הליך הפרישה מהאיחוד האירופי.

למרות כל זאת, קורבין עדיין מוביל בסקרים ואף הגדיל את היתרון שלו על פני מיי, לפי סקר אחד שפורסם אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully