וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לשעבר בבריטניה: יש סכנה קיומית לקהילה היהודית

2.9.2018 / 16:20

ג'ונתן סאקס אמר כי לראשונה זה 362 שנה, היהודים בממלכה לא משוכנעים שבטוח עוד לגדל ילדים בה. הוא הזהיר כי קורבין יהיה סכנה אם יהיה ראש ממשלה, אלא אם יביע "חרטה ברורה" על התבטאויותיו

צילום: רויטרס

ג'ונתן סאקס, הרב הראשי לשעבר של בריטניה, הזהיר היום (ראשון) כי על הקהילה היהודית בממלכה להתחיל לחשוב על עזיבה בשל התחזקות האנטישמיות. בריאיון לרשת BBC, הוא אמר כי בפעם הראשונה זה 362 שנה, היהודים בבריטניה לא משוכנעים שבטוח עוד לגדל ילדים בשטחה.

הוא תקף את מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין והאשים אותו בכך שנכשל לטפל באנטישמיות במפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בממלכה. לדבריו, קורבין יהווה סכנה אם יהיה ראש ממשלה, אלא אם הוא יביע "חרטה ברורה" על התבטאויות העבר שלו.

עוד אמר הרב כי "כשאנשים שומעים את השפה שבה משתמשים חברים בלייבור, שעלה על פני הקרקע בנאומיו המוקדמים של ג'רמי קורבין, הם לא יכולים אלא להרגיש סכנה קיומית".

לקריאה נוספת בנושא
מחוקק ותיק פרש מהלייבור: "ההנהגה אנטישמית"
דיווח: ג'רמי קורבין אירח בפרלמנט פעילי אסלאם קיצוני בולטים

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, 14 באוגוסט 2018. רויטרס
מלחיץ את הקהילה היהודית. קורבין/רויטרס

גורדון בראון, המנהיג האחרון של הלייבור ששימש ראש ממשלה, אמר דברים דומים והצטרף לבכירי המפלגה שתקפו את החלטתה שלא לאמץ את ההגדרה הרחבה לאנטישמיות. הוא אמר בכינוס של תנועת הלייבור היהודית כי יש לשנות זאת באופן מידי.

הוועד המרכזי של המפלגה אמור לדון שוב בימים הקרובים בהגדרת האנטישמיות, בשל הביקורת הרבה נגד ההנהגה שסירבה לקבל את ההגדרה הבינלאומית הנרחבת ובמקום זו הסתפקה באחת מוגבלת.

קורבין אמר כי אין מקום לאנטישמיות בלייבור, אך הוא מתקשה לשכנע את יריביו ואת הקהילה היהודית ברצינות כוונותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully