וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקק ותיק פרש מהלייבור: "ההנהגה אנטישמית"

30.8.2018 / 20:42

פרנק פילד, שמשמש מאז 1979 חבר פרלמנט, תקף את הנהגת מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בבריטניה לנוכח שערוריות קורבין. הוא יהיה חבר פרלמנט עצמאי. "הופכים למפלגה גזענית"

צילום: רויטרס

חבר הפרלמנט הבריטי הוותיק פרנק פילד הודיע היום (חמישי) כי הוא יפסיק להצביע עם מפלגתו, הלייבור, בשל האנטישמיות של הנהגתה בראשות ג'רמי קורבין. מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בממלכה נאבקת בחודשים האחרונים בטענות לאנטישמיות, וגם התנצלותו של קורבין על כך שבלייבור קיימים "כיסי אנטישמיות" לא עצרה את הסחף.

פילד בן ה-76 ייצג את מחוז הבחירה של בירקנהד שבצפון-מזרח אנגליה מאז 1979. הוא אמר כי הוא יהיה עתה חבר פרלמנט עצמאי בשל האנטישמיות, חוסר הסובלנות, הרשעות והאיומים, כלשונו, בתוך המפלגה.

"בריטניה לחמה במלחמת העולם השנייה כדי למחוק את העמדות האלו מהפוליטיקה שלנו, אבל המאמץ וההצלחה העילאיים ההם נמצאים עתה תחת מתקפה פנימית אדירה ומתמשכת", כתב במכתב למצליף הסיעה, האחראי כי חברי המפלגה יצביעו בהתאם לעמדתה.

"ההנהגה לא עושה מספיק כדי לטפל בשחיקת הערכים הבסיסיים שלנו", כתב. "מעציב אותי לומר שאנחנו נראים יותר ויותר כמפלגה גזענית".

חבר הפרלמנט הבריטי, פרנק פילד. מערכת וואלה! NEWS
פילד/מערכת וואלה! NEWS

מאז שנבחר במפתיע לראשות הלייבור ב-2015 אחרי עשרות שנים שבהן היה בשוליים הקיצוניים של המפלגה, קורבין מתמודד עם טענות לכך שהוא מעלים עין מאנטישמיות בתוך המפלגה ובקרב ארגונים שבהם הוא תומך, כמו חמאס וחיזבאללה.

מוקדם יותר השבוע אמר הרב הראשי לשעבר של בריטניה כי קורבין הוא אנטישמי וכי דבריו על הציונים מלפני חמש שנים היו הפוגעניים ביותר שנאמרו על ידי פוליטיקאי בריטי בחצי המאה האחרונה.

(עדכון ראשון 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully