וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות איראניות באזור חמאת

כלי התקשורת בסוריה מדווחים כי ישראל תקפה מתקן למחקר מדעי באזור חמאת, בתקיפה ממנה נהרג אדם אחד ו-12 נפצעו. כמו כן, דווח על תקיפה באזור הבניאס, שלא הופצץ מאז תחילת מלחמת האזרחים. ברקע התקיפה, ביטל הרמטכ"ל איזנקוט ביקור באריאל

עריכה: ניב מעוז

כלי התקשורת בסוריה מדווחים הערב (שלישי) על שורת תקיפות במסיאף שבאזור חמאת במערב המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ישראל תקפה מטרות איראניות צבאיות, ומהתקיפות נהרג אדם אחד, ו-12 נפצעו. עוד עולה מדיווחי הארגון, כי התרחשה תקיפה נוספת גם באזור הבניאס שבמחוז טרטוס.

במסיאף שבאזור חמאת שוכן אחד ממתקני המרכז למחקרים מדעיים, המשמש לייצור נשק כימי. באזור העיר טרטוס ובעיר החוף בניאס הסמוכה לה, פגעו שני טילים במרחק של קילומטר בלבד מבית זיקוק. זו התקיפה הראשונה באזור המיוחסת לישראל. המשטר הסורי טען כי חמישה טילים יורטו באמצעות מערכת ההגנה האווירית, וגם הוא האשים את ישראל באחריות לתקיפה הנרחבת.

בלבנון דווח כי ארבע מטוסים הגיעו מכיוון ישראל דרך שמי לבנון לכיוון סוריה, ושיגרו 12 טילים. באל-מיאדין דווח שהמטוסים הפעילו אמצעים נגד מערכות הנ"מ ושבו על עקבותיהם במקביל לשמיעת הפיצוצים בחמאת. היום נחשף כי צה"ל תקף מאז 2017 202 מטרות בסוריה. גורמים בצה"ל הוסיפו כי התקיפות שנועדו למנוע התבססות איראנית גרמו לכך שהאיראנים פינו בסיסים בסוריה, ועצרו הברחות נשק.

עוד בוואלה! NEWS:
צילומי הלוויין חושפים: כך איראן מעמיקה את התבססותה בשטח סוריה
אסד ושר החוץ האיראני נפגשו בדמשק: "לחץ המערב לא ירתיע אותנו"
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק בשדה תעופה בדמשק

תקיפה בחמאת, סוריה. ללא, מערכת וואלה! NEWS
התקיפה בחמאת המיוחסת לישראל/מערכת וואלה! NEWS, ללא

עם זאת, הוסיפו הגורמים, כי "למרות התקיפות עדיין יש ניסיון להמשיך ולהתבסס". הגורמים הדגישו כי "איראן רחוק מאוד מלהיות מעצמה באזור", אך הזהירו מפני התבססותה בעיראק: "היא הפשוטה ביותר עבורם, כיוון שהיא נמצאת איתם בגבול משותף, ויש בה ריכוז גדול של שיעים".

בתוך כך, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביטל במפתיע את השתתפותו באירוע שהיה אמור להתקיים באריאל. מדובר בכנס לציון 30 שנה לאוגדת איו"ש, אולם הוא הודיע כי למרות שהיה עתיד להשתתף בו - הוא ייעדר.

אתמול רמז שר הביטחון אביגדור ליברמן כי ישראל עשויה לתקוף מטרות איראניות גם בעיראק. זאת ברקע הדיווח שלפיו טהראן העבירה טילים למדינה השכנה ופועלת להקמת מפעלים מקומיים לייצור טילים.

עוד באותו נושא

יותר מ-200 מטרות בשנה וחצי: צה"ל חושף את היקף התקיפות בסוריה

לכתבה המלאה
דיווחים על תקיפה ישראלית במסיאף, סוריה, 4 בספטמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
תקיפה בסוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS

הגורמים הוסיפו כי לצה"ל יש תרומה להבסת דאעש במזרח התיכון, והתייחסו גם למצבו הרעוע של ארגון חיזבאללה אחרי הלחימה בסוריה: "חיזבאללה ספג יותר מאלפיים הרוגים. הוא שרוי במצוקה כלכלית וצמצום כוחות. וזאת בזמן שהמזכ"ל חסן נסראללה מסתתר בבונקר".

עוד אמרו כי חיזבאללה שם לעצמו מטרה בראש סדר העדיפויות, להשיג דיוק של טילים של פחות מ-50 מטרים, ולפי הערכות לא הצליח לעמוד במטרה בשל פעילויות סיכול של צה"ל, שתקף העברות טילים ורקטות.

בהתייחס למצב ברצועת עזה חשפו הגורמים כי בשנתיים האחרונות נוטרלו או הושמדו 15 מנהרות, וכי יש מעקב אחר מנהרות נוספות. בנוגע לגופות החיילים הישראלים המוחזקות ברצועה, נאמר כי "נעשים מאמצים ברורים להשיבם לקבר ישראל", וכי שני האזרחים בחיים, ככל שצה"ל יודע.

(עדכון ראשון 18:59)

הפיצוצים באזור ואדי אל-עיון בפרברי חמאת, 4 בספטמבר 2018. (נלקח מטוויטר סוריה), צילום מסך
התקיפה בסוריה, היום/צילום מסך, (נלקח מטוויטר סוריה)
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully