וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב התמוטט ומת אחרי ויכוח בדרך לברידג'; הצעיר חשוד בהריגה

דב רק בן ה-70 יצא למשחק ברידג' כשהתפתח ויכוח בינו לבין צעיר שרכב על אופניו ברחוב ויצמן. החשוד בהריגתו שוחרר למעצר בית לאחר שטען בבית המשפט כי דב ניסה לתקוף אותו בטרם התמוטט. משפחת ההרוג טוענת: גילינו על נסיבות המוות רק מפרסומים בתקשורת

דב רק, 4 בספטמבר 2018. באדיבות המשפחה
מותו נקבע בבית החולים לאחר שהתמוטט ברחוב. דב רק/באדיבות המשפחה

הצעיר החשוד בהריגת דב רק, הולך רגל בן 70 שמת אתמול לאחר שניהל איתו ויכוח בתל אביב, שוחרר היום (שני) למעצר בית. בדיון בבית המשפט טען החשוד כי הוא זה שהותקף באירוע. לטענת סנגורו, דב הכה אותו באגרופים בפניו לפני שהתמוטט - והחשוד אף ניסה להעניק לו החייאה לאחר מכן.

במהלך אירוע, שהתקיים אתמול בשעות הבוקר, החשוד רכב על אופניו החשמליים ברחוב ויצמן והתפתח ויכוח בינו לבין דב. בשלב מסוים דב התמוטט ופונה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב שבעיר. בהמשך נקבע מותו. במקביל החשוד נעצר על ידי שוטרים שהגיעו למקום והועבר לחקירה.

בדיון, שהתקיים היום בבית משפט השלום בתל אביב, נאמר כי לחשוד מיוחסת עבירה של הריגה. הוא טוען מצדו כי דב ניסה לתקוף אותו בעת ששכב על גבו בכביש - בטרם התמוטט ופונה לבית החולים. עו"ד משה וייס סיפר כי החשוד "נסע בכיכר המדינה על אופניים בכביש והמנוח צעק וירק עליו. הוא חזר רק כדי להעיר לו והמנוח התקרב אליו בצורה תוקפנית. החשוד הרים גלגל כדי להתגונן והמנוח הכה באגרוף את החשוד".

עוד בוואלה! NEWS:
המשנה ליועמ"ש: החלטה בתיקי נתניהו תתקבל בחציון הראשון של 2019
טרגדיה בהודו: ישראלית בת 25 מתה מתגובה אלרגית לחלב
ערב ראש השנה: כמעט תשעה מיליון תושבים, 89% מרוצים מחייהם

רחוב ויצמן תל אביב. GOOGLE STREET VIEW, עיבוד תמונה
רחוב ויצמן בתל אביב/עיבוד תמונה, GOOGLE STREET VIEW

אחר מכן, לדברי עו"ד וייס, "החשוד ניסה להשיב באגרוף אבל נפל בגלל הגלגל. בשלב זה המנוח התיישב על החשוד והחל להכות אותו בפניו עד שהגיע למקום אזרח שהפריד ביניהם. המנוח גם הלך שני צעדים, התמוטט ויצא לו קצף מהפה". הסנגור הוסיף כי החשוד אף ניסה להחיות את הגבר שהתמוטט.

חוקר המשטרה ביקש לשחרר את החשוד למעצר בית בטענה ש"יש לנו פעולות לבצע כדי להשלים את החקירה". שופט בית המשפט אביחי דורון נעתר לבקשתו וציין כי על פניו מדובר באדם נורמטיבי שאין נגדו שום אישור פלילי.

עוד באותו נושא

במהלך ויכוח עם רוכב אופניים חשמליים בת"א: בן 70 התמוטט - ומת

לכתבה המלאה

משפחתו של ההרוג נגד המשטרה: "אף אחד לא עדכן אותנו"

בן כגן, אחיינו של דב רק, הביע זעם על המשטרה וטען כי היא הסתירה מהם מידע על אודות התקרית ולא עדכנה אותם לגבי נסיבת המוות. כגן טען כי דב היה "דוד מדהים וספורטאי, איש צודק ורודף צדק שהתנדב במשטרה". לדבריו, "אידה אשתו ידעה על המקרה רק אחרי שהוא פורסם בעיתונות. המשטרה ניגשה אלינו לבקש לעשות נתיחה אחרי המוות כשאנחנו לא יודעים למה. הבנו שקרה מקרה ולא ידענו מהו".

כגן הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS: "עזבי אותי, אני מילא, אבל את האישה והילדה ואימא שלי שהיא אחותו שהיו בבית החולים - המשטרה באה ופשוט דיברה על נתיחה לאחר המוות בלי לחשוף כלום על המקרה". הוא טען: "שאלנו למה צריך נתיחה שאחרי המוות ואמרו לנו: 'סליחה, זה חסוי'. ואחרי כמה זמן זה פורסם בעיתונות".

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

אידה, אלמנתו של דב, אמרה גם היא: "לא אמרו לנו כלום. אף אחד מהמשטרה לא עדכן אותנו. המשטרה עד עכשיו לא חזרה אליי. הוא שוכב באבו כביר ואני צריכה לחכות כדי לדעת מה קורה עם הגופה".

אידה סיפרה כי אתמול בשעה 9:30 בעלה יצא למשחק ברידג' ליד כיכר המדינה . "כשראיתי שהוא לא חוזר חשבתי שאולי הוא עלה לבקר את אימא שלי במחלקה הסיעודית", סיפרה. "בשעה 13:30 קיבלתי טלפון מאיכילוב שאגי מהר. הוא הגיע עם מד"א וכששאלתי מה מצבו בהתחלה היססו ואז אמרו לי שהמצב קריטי. ב-14:00 הגעתי לבית החולים וקיבלתי את הבשורה. כמה דקות אחר כך קיבלתי את הבשורה".

אידה הוסיפה כי "זה פשוט לא ייאמן" והדגישה כי "דב התנדב למשטרת התנועה והתנדב בלילות בימי חמישי. הוא היה מאוד מוערך שם. הוא תכנן להדריך ברידג' והיה אמור ללמד בקאנטרי באזור בקריית שלום אחרי שהוא למד חצי שנה. היינו בהלם אדם יוצא בבוקר ובאחד וחצי מודיעים לו שהוא איננו ועכשיו אני צריכה לחכות מתי הלוויה, זה הזוי".

  • עוד באותו נושא:
  • קטטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully