וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק על איומי ליברמן: ריבונותנו היא קו אדום

גורם במשרד ההגנה דחה את איומי שר הביטחון לתקוף מטרות איראניות במדינה אחרי דיווחים על העברת טילים. הוא הוסיף כי המשרד ממתין לתגובה רשמית של ראש הממשלה, המשמש המפקד הכללי של הצבא

עריכה: יאיר דניאל

עיראק דוחה את איומיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן ורואה בריבונותה "קו אדום" - כך אמר גורם במשרד ההגנה בבגדאד לרשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם הציר השיעי. הגורם הוסיף כי המשרד ממתין לתגובה רשמית של ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי, המפקד על הצבא, "שאמור להגיב לדברי ליברמן בצורה ישירה ובעמדה ברורה".

דברי הגורם נאמרו לאחר שאתמול רמז ליברמן כי ישראל לא מגבילה את פעילותה למניעת התבססות איראן באזור רק לשטחה של סוריה. זאת ברקע הדיווח שלפיו טהראן העבירה טילים למדינה השכנה ופועלת להקמת מפעלים מקומיים לייצור טילים.

"אנחנו עוקבים אחרי כל דבר שקורה בסוריה, וביחס לאיומים האיראניים, אנחנו לא מגבילים את עצמנו לשטח סוריה", אמר ליברמן בריאיון לדנה ויס בוועידת המשפיעים של חברת החדשות. "זה צריך להיות ברור".

כשנשאל ספציפית על עיראק, השיב שר הביטחון: "אני אומר שאנחנו נתמודד עם כל איום איראני, לא משנה מאין הוא מגיע. החופש של ישראל הוא מוחלט. אנחנו נשמור על חופש הפעולה הזה".

לקריאה נוספת בנושא
דין עיראק כדין סוריה: המסר של ליברמן מול היעד החדש-ישן של האיראנים

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי בסיור במוסול, מרץ 2018. רויטרס
טרם התייחס לדברי ליברמן. ראש ממשלת עיראק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully