וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח הפילים הגדול: 87 פגרים אותרו בסמוך לשמורה בבוצוואנה

ארגון שימור אמר כי הם נהרגו על ידי ציידים שביתרו אותם כדי לקחת את החטים שלהם. המגמה מדאיגה מאחר שבמדינה חיה אוכלוסיית הפילים הגדולה ביותר בעולם ולאחרונה היא פירקה את היחידה החמושה שלה נגד ציידים

פגרי פילים שאותרו בסמוך לשמורת טבע בבוצוואנה, ספטמבר 2018. פילים ללא גבולות, מערכת וואלה! NEWS
הציידים ניסו להסתיר את הפגרים עם צמחיה יבשה/מערכת וואלה! NEWS, פילים ללא גבולות

פגרים של 87 פילים אותרו בסמוך לשמורת טבע בבוצוואנה, אחרי שנטבחו על ידי ציידים. הם התגלו על ידי ארגון השימור "פילים ללא גבולות", בזמן שספרו את מספר הפילים במדינה עבור הממשלה.

"אני המום, אני לחלוטין בהלם", אמר חבר הארגון מייק צ'ייס לרשת BBC. "זהו היקף ציד הפילים הגדול ביותר באפריקה שהייתי עד לו או שקראתי עליו עד היום". רבים מהפילים נהרגו בשבועות האחרונים, במקביל לשלושה קרנפים לבנים שנהרגו באותו אזור בשלושת החודשים האחרונים.

לפי הארגון, הציידים, שביתרו את הפילים כדי לקחת את החטים שלהם, ניסו להסתיר את הפגרים עם צמחייה יבשה. "הסוג והגיל המשתנים של הפגרים מרמזים על טירוף ציד שמתחולל באותו אזור במשך זמן רב", נכתב בדוח שחיבר צ'ייס והגיע לידי רשת הרדיו הציבורית (NPR) בארצות הברית.

עוד ידיעות מהעולם
"אובדן שלא ניתן לשיעור": זעם ואבל בברזיל אחרי שריפת המוזיאון
דיווח: הודו מאפשרת לבתי זיקוק לייבא נפט מאיראן למרות הסנקציות

פגרי פילים שאותרו בסמוך לשמורת טבע בבוצוואנה, ספטמבר 2018. פילים ללא גבולות, מערכת וואלה! NEWS
פגרי הפילים אותרו במהלך סקירה אווירית של הארגון/מערכת וואלה! NEWS, פילים ללא גבולות

בוצוואנה היא ביתה של אוכלוסיית הפילים הגדולה ביותר בעולם. לפי מפקד הפילים הגדול, שבוצע על ידי "פילים ללא גבולות" וקרן "משפחת פול ג'י אלן", 37% מאוכלוסיית היבשת חיים במדינה הדרום אפריקנית. מ-2007 ועד 2014, צנח מספר הפילים באפריקה ב-30%.

באותו דוח נכתב כי 84% מהפילים ביבשת נראו באזורים מוגנים, כמו בזה בבוצוואנה. 87 הפגרים אותרו בסמוך לדלתא אוקוונגו, אתר לתיירות טבע בינלאומית המשתרע על פני יותר מ-22 אלף קמ"ר.

בחודש מאי האחרון פירקה בוצוואנה את היחידה למלחמה בציידים, חודש אחד בלבד אחרי שהנשיא מוקגווטסי מסיסי נכנס לתפקיד. עד אז הייתה המדיניות לירות כדי להרוג בציידים, ולא ברור מדוע היא בוטלה. עד אז, ציד רחב היקף היה נדיר במדינה.

"הציידים מפנים עתה את נשקם לבוצוואנה, יש לנו את אוכלוסיית הפילים הגדולה האחרונה בעולם ועכשיו זו העונה הפתוחה", אמר צ'ייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully