וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: האמריקנים מתנהגים כמו זאבים פראיים, נסחור עם רוסיה

נשיא טורקיה אמר כי אסור להאמין לארה"ב ברקע המשבר המתמשך סביב מעצר הכומר. "לא נוותר, אנחנו נהיה המנצחים", הבטיח. הוא אמר כי אנקרה ומוסקבה יפסיקו להשתמש בדולר בעסקאות ביניהן

צילום: רויטרס

נשיא טורקיה אמר היום (ראשון) כי אנקרה תבצע עסקאות עם רוסיה ועם מדינות אחרות מבלי להשתמש בדולר והאשים את ארצות הברית בהתנגדות של "זאבים פראיים". אנקרה ומוסקבה נתונות לסנקציות כלכליות של וושינגטון.

"אמריקה מתנהגת כמו זאב פראי, אל תאמינו לה", אמר ארדואן בפורום עסקי במהלך ביקורו בקירגיזסטן. לדבריו, טורקיה תמשיך במשא ומתן עם רוסיה על סחר במטבעות אחרים. "השימוש בדולר רק פוגע בנו, אנחנו לא נוותר, אנחנו נהיה המנצחים".

לקריאה נוספת על המשבר בין טורקיה לארה"ב
טורקיה: צעדי ארה"ב עלולים להזין את הטרור ולגרום למשבר פליטים
טורקיה: "על ארה"ב לכבד את עצמאות מערכת המשפט שלנו"

נשיא טורקיה ארדואן בטקס לציון "יום הניצחון" במוזילאום של אטאטורק באנקרה, 30 באוגוסט 2018. רויטרס
ארדואן/רויטרס

ארצות הברית הטילה בחודש שעבר סנקציות על טורקיה, חברתה לברית נאט"ו, בעקבות מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון וסירובה של אנקרה לשחררו. אנקרה וושינגטון גם חלוקות על התמיכה בכורדים בסוריה ועל רכישת מערכת ההגנה האווירית S-400 מרוסיה.

הלירה הטורקית איבדה כרבע מערכה בחודש שעבר בשל מלחמת הסחר עם ארצות הברית.

גם הרובל הרוסי צנח לשפל של שנתיים בחודש שעבר, אחרי סבב סנקציות נוסף שעליו הכריזה ארצות הברית בשל הרעלת הסוכן הכפול סרגיי סקריפל בבריטניה.

ארדואן ניצל את הביקור בקירגיזסטן כדי לדרוש מהמדינה להפסיק את כל קשריה עם תנועתו של פתהוללה גולן, המטיף הגולה בארצות הברית שמואשם על ידי ממשלו של ארדואן בתכנון ההפיכה ב-2016.

סירובה של ארצות הברית להסגיר את גולן בן ה-77 כדי לעמוד בפני משפט בטורקיה הוא מקור נוסף למחלוקת בין שתי המדינות.גולן, שלתנועתו יש בתי ספר בעשרות מדינה, מכחיש קשר לניסיון ההפיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully