וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אילוני כבר לא יעלה כיתה": יום ראשון עצוב בכיתת הנער שנדרס

אליה שלו-אמסלם עולה לכיתה ה' ואחותה אריאל תתחיל את כיתה ג', אך אחיהן הבכור אילון, שנדרס למוות בתל אביב, לא יצטרף אליהן. במכתב מיוחד כותבת אליה על הגעגועים: "כל כך רוצה שתיכנס לחדר". הוריו ביקרו בכיתתו: "הוא מאוד אהב אתכם, תהיו זהירים ותשמרו על עצמכם"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

חודש לאחר שאחיהן, אילון שלו אמסלם בן ה-13, נדרס למוות בתל-אביב, ישובו הבוקר (ראשון) אחיותיו אליה ואריאל לספסל הלימודים - אליה לכתה ה' ואריאל לכתה ג' - בלעדיו. האחות אליה כותבת על הקיץ הקשה שעברה משפחתן לאחר התאונה הקטלנית, על הגעגועים העזים לאילון, אחיהן האהוב, אליו היו כל-כך קרובות, ועל ההתרגשות המהולה בעצב עם פתיחת שנת הלימודים.

עוד בוואלה! NEWS:
חוזרים לכיתות: שנת הלימודים נפתחת - בצל השביתה במעונות
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק בשדה תעופה בדמשק
הפליטים הפלסטינים מתקוממים על החלטת ארה"ב: "המצב רע ורק יחמיר"

אילון שלו אמסלם ואחיותיו אליה ואריאל. באדיבות המצולמים
אילון שלו אמסלם ז"ל ואחיותיו אליה ואריאל/באדיבות המצולמים

הפרקליטות הגישה בשבוע שעבר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בגין הריגה נגד בר-זכאי, נהג הרכב הפוגע. בכתב האישום נטען שבר זכאי ביקש לשתות עוד ועוד מים כדי להסוות את שכרותו - וגם נקבע שהכביש היה יבש בעת התאונה בניגוד לטענותיו. מבדיקת כמות האלכוהול בדמו של בר-זכאי נמצא כי הוא היה שיכור: מחקירת המשטרה עלה כי בגופו נמצאה כמות של 600 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף - יותר מפי שניים מהמותר. הבדיקה בוצעה באמצעות "נשיפון", אך כשהתבקש לעבור בדיקת "ינשוף" - הוא סירב. כתב האישום מייחס לבר זכאי גם עבירות של חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, חריגה מהמהירות הסבירה, הדחה בחקירה, שיבוש הליכי משפט וניסיון להשמדת ראיה.

לפי כתב האישום בר זכאי סיכם לנסוע לחבר בפתח תקווה לבילוי שכלל שתיית אלכוהול, הנאשם שתה בדירת החבר לפחות כוס וחצי של וודקה, וקבע עם חבר נוסף להיפגש במועדון בנמל תל אביב. מיד לאחר התאונה, לפי כתב האישום, יצא בר זכאי מרכבו, והתקשר לאחד מהחברים איתו בילה לפני כן. הוא אמר לו בלחש, כדי שאנשים שהגיעו לזירה לא ישמעו: "תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר". לפי הפרקליטות, הוא עשה זאת כדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו. בהמשך, כשראה בר זכאי שחברו לא מגיע, ביקש מים מפקח עיריית תל-אביב-יפו שהגיע למקום. הפקח נתן לו בקבוק ליטר וחצי - והוא שתה את כולו וביקש בקבוק נוסף. הפקח, שהחל לחשוד, סירב. לאחר מכן התקשר שוב לחברו, וביקש ממנו למסור עדות שקר, כשאמר: "תקשיב לי שנייה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכול בסדר, תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים".

בר זכאי ניסה להקיא כדי לטשטש את סימני האלכוהול. הוא עדכן בכך את חברו, שיעץ לו לאכול סוכריית מנטוס, ככל הנראה כדי להסתיר לפחות את ריח המשקה. בשלב מסוים נזכר בר זכאי כי בטלפון שלו הותקנה אפליקציה שמקליטה את כל שיחות הטלפון, ומחק אותה. עם זאת, מבקשת המעצר עולה כי השיחות שהוקלטו נמצאות בידי השוטרים, כך שניתן להניח שלמרות המחיקה - הצליחו לשחזר את תוכן המכשיר. בשבוע שעבר נחשפה ב"חדשות" ראייה מרכזית בתיק - תיעוד ממצלמות האבטחה בחנות המשקאות בירושלים. בתיעוד ניתן לראות את בר-זכאי רוכש בקבוק וודקה ומשקאות אנרגיה, שלוש שעות לפניה התאונה.

"מביע חרטה עמוקה" - החשוד בדריסתו למוות של אילון שלו-אמסלם: "ליבי עם המשפחה וההורים היקרים". ניב אהרונסון
על פי כתב האישום, בר זכאי ניסה להקיא כדי לטשטש את סימני האלכוהול/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully