וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פיצוץ במו"מ עם האוצר: מעונות היום צפויים לשבות בראשון

31.8.2018 / 15:52

הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים הודיעו כי השביתה תתקיים כמתוכנן. לדבריהם הצעת משרד האוצר כמענה למחסור בכוח האדם "לא הציעה דבר והייתה מבישה". 80 אלף פעוטות המשתייכים ל-1,400 מעונות יישארו בבית. האוצר: "נגיש צו מניעה נגד השביתה"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

מעונות היום המפוקחים צפויים להישאר סגורים ביום ראשון הקרוב, זאת לאחר שהפגישה בין ראשי הארגונים המפעילים את המעונות לבין משרד האוצר הגיעה היום (שישי) למבוי סתום. ראשי הארגונים מסרו כי הפגישה "התפוצצה" לאחר ש"הצעת האוצר דיברה על הקמת ועדה עתידית, אולם בהווה לא הציעה דבר והייתה מבישה". לדבריהם, "אם מישהו חושב שאפשר לפתור את בעיית הגיל הרך בתוספת של כמה עשרות שקלים למטפלת - הוא טועה לחלוטין".

מוקדם יותר השבוע הודיעו הארגונים ובראשם נעמת, ויצו, נאות מרגלית, ארחות חינוך, נשי חירות ובית יעקב, המפעילים מעונות יום מסובסדים מגיל הלידה ועד גיל שלוש, כי הם מתכננים לשבות במחאה על המחסור בכוח האדם. מדובר ב-1,400 מעונות המספקים מענה ל-25% מהילדים בגילאים 0-3 - המונים כ-80 אלף פעוטות בסך הכול.

עוד על משבר מעונות היום:
מעונות היום מתריעים ממשבר כוח האדם: "11 פעוטות על כל מטפלת"

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
מעון ויצו/שי מכלוף

משרד האוצר מסר כי "ראשי ארגוני מעונות היום דחו הצעות של משרדי הממשלה להגדלת ההכנסה השנתית באלפי שקלים לכל מטפלת, שכן הדבר היה בא בחלקו על חשבון הוצאות ההנהלה. אנו קוראים לארגונים שנותרו בהתעקשותם שלא לקבל את המתווה המוצע, לחזור בהם מאיום השביתה ולפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולהמשיך בדיונים". עוד נמסר כי "בכוונת משרד האוצר לפעול להגשת צווי מניעה כנגד השביתה במטרה לאפשר להורים לאחר החופשה הארוכה לשלוח את ילדיהם למעונות היום, ולהמשיך בהדברות במקביל".

ביום הסבירו הארגונים הסבירו להורים כי הרקע להשבתה הוא בין השאר התעלמות הממשלה מפניותיהם לטפל במצוקת כוח האדם במעונות, בתקינה בכיתות (מספר המטפלות ביחס למספר התלמידים) וכן במצוקות תקציביות נוספות.

עוד באותו נושא

חמישה ימים לפתיחת הלימודים: כ-80 אלף פעוטות יישארו בבית

לכתבה המלאה
שביתה - מעונות יום. מערכת וואלה! NEWS
ההודעה שהוציאו ארגוני המעונות/מערכת וואלה! NEWS

בין הדרישות המרכזיות של הארגונים מהממשלה: הוספת תקן של מטפלת לכל כיתה, שיפור בשכר המטפלות ושיפור במעמדן, זאת באמצעות יישום רפורמה ייעודית לגיל הרך בדומה לרפורמת "אופק חדש" למורים. המטרה למנוע נטישה המונית של מטפלות, שלמעלה מ-50% מהן אינן שורדות במקצוע יותר מכמה חודשים וכן בכדי להפוך את התחום למקצוע עם תנאי סף והכשרה מתאימה.

לארגונים הגדולים הצטרפו לראשונה גם עשרות מפעילים קטנים ובינוניים מכל הארץ ומכלל המגזרים. בשבוע שעבר שוגרו מכתבים בהולים על ידי הארגונים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון וכן לשר העבודה והרווחה חיים כץ.

שביתה - מעונות יום. מערכת וואלה! NEWS
המכתב שהעבירו הארגונים לראש הממשלה/מערכת וואלה! NEWS

כץ נפגש בתחילת החודש עם ארגוני המעונות ודן איתם במשבר, אך לדבריו לא הצליח לשכנע את משרד האוצר בנחיצות התוספת התקציבית: "הפתרון למשבר נמצא בידי האוצר בלבד וראוי שיתחיל בהידברות עם הארגונים ולא יחכה לרגע האחרון".

גורמים במשרד האוצר אמרו כי "בסוף 2016 נחתם הסכם עם הארגונים, שבגינם התקבלה העלאה של 400 שקלים בשכר המטפלות בנוסף לתקציבים שהגיעו לארגונים. גם המחיר המפוקח גדל ב-200 שקלים לחודש. מדובר בעלייה שהייתה יכולה להתווסף לשכר המטפלות. מי שנהנה מהעלייה בתעריפי המעונות הם הארגונים ולא המטפלות עצמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully