וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג מאורסים נורו למוות בטירה; בן 33 נרצח בג'סר א-זרקא

גבר ואישה בשנות ה-20 לחייהם נרצחו בטירה. במשטרה סבורים כי הגבר נרצח כנקמת דם וכי בת זוגו נורתה בטעות. ח"כ עודה: "עדות קשה להזנחת המשטרה בטיפול בנשק הבלתי חוקי". בתקרית אחרת נורה למוות תושב ג'סר א-זרקא בן 33 - החשודים בשתי התקריות נמלטו

צילום: יואב איתיאל; דוברות המשטרה

שני בני זוג מאורסים בשנות ה-20 לחייהם נורו למוות אמש (חמישי) בטירה שבשרון. בתקרית שאירעה בכניסה ליישוב נורו מוחמד חג'אג' וארוסתו הטרייה רים אבו חיט. מותו של חג'אג' נקבע במקום ואילו אבו חיט נכנעה לפצעיה ומתה בהמשך הלילה בבית החולים מאיר בכפר סבא, לשם פונתה.

במשטרה סבורים כי חג'אג' - המוכר כעבריין בכיר בעירו - נורה כנקמה על רצח אחר שאירע בעיר בחודש מאי האחרון. רק לאחרונה שוחרר חג'אג' ממעצר בגין אותה תקרית. אולם, על פי החשד ארוסתו נקלעה בטעות לקו האש ולא הייתה מטרתם של היורים. חקירת המקרה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז של המשטרה.

לקריאה נוספת:
גבר כבן 40 נורה למוות בבאקה אל-גרבייה; החשוד נמלט מהמקום
בתום חודשיים של מצוד: הרוצח קטוע הרגל מכפר קאסם נלכד - בביתו
חשד לרצח בטירה: צעירה בת 18 נורתה בפתח ביתה

הנרצחים באירוע בטירה 30 באוגוסט 2018. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
חג'אג' ואבו חיט/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א
זירת אירוע של רצח בטירה 30 באוגוסט 2018. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בטירה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

מוחמד מנסור, חובש במד"א שהגיע לזירת הירי בטירה, סיפר כי היה בתחנת מגן דוד המקומית כששמע את היריות ברחוב. "יצאנו בריצה למקום וראינו את הרכב על המדרכה", הוסיף. "נהג הרכב, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נקבע מותו בשטח. צעירה שהייתה במושב לידו נפגעה באורח אנוש בפלג גופה העליון העברנו אותה תוך כדי טיפול רפואי לאמבולנס ופינינו אותה במהירות לבית החולים כשמצבה קריטי".

גבר בן 33 נורה למוות בג'סר א-זרקא; החשוד נמלט

בתוך כך נורה למוות בג'סר א-זרקא רדאד פייסל רדאד, בן 33, בחצר בית בכפר. שלושה תושבים נוספים נפצעו באורח בינוני בתקרית - צעיר בן 24 שספג פציעה בבטנו, צעיר נוסף בן 21 שנפצע בגבו ונער בן 16 שסבל משבר מרוסק באגן. רדאד נורה במרחק של מאות מטרים מביתו. אדם רעול פנים התפרץ לחצר הבית שם ישב עם שלושה מחבריו ופתח בירי מטווח קצר אל עבר החבורה - ונמלט. עדי ראייה סיפרו כי לפחות שני בני אדם נוספים נמלטו עמו מהמקום.

הבית שבו נורה רדאד נמצא בלב הכפר וקושט לקראת חתונה הצפויה להיערך במקום בעוד כשבועיים. לדברי השכנים רדאד השתתף אמש בחתונה אחרת שנערכה בכפר. רדאד היה בן למשפחה בת ארבעה ילדים. לפני עשור מת אחיו הבכור בטביעה. גופתו תישלח הבוקר למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. טרם נקבע מועד להלווייתו. החקירה הוטלה על ימ"ר חוף במשטרה. טרם התברר המניע למעשה, אך אחד הכיוונים שנבדק הוא טעות בזיהוי.

תושב ג'סר א-זרקא בן 33 רדאד פייסל רדאד שנורה למוות בקרבת ביתו, 31 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה
נורה למוות לא הרחק מביתו. רדאד/באדיבות המשפחה

חברו של רדאד סיפר כי הוא עבד בפינוי אשפה ובמפעל פלסטיק. "היו כמה חבר'ה יושבים ככה בחצר הבית, בא איזה בנאדם עם אקדח, הפנים שלו מכוסות, התחיל לירות על שמאל ועל ימין. פגע בארבעה אנשים וברח", תיאר את שאירע הלילה. "רדאד נפל עלי, ניסה לעמוד ונפל. אנשים עזרו, לקחו אותם במכוניות. עד עכשיו אני בטראומה. זה לא קל. עבדנו ביחד שנתיים. הוא היה חבר שלי, היה חבר של כולם. לא יודעים מה רצו ממנו. לפנות בוקר שמענו את המואזין מכריז שהוא מת. אלוהים ירחם עליו".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כינה את שלושת מקרי הרצח הלילה. "עדות קשה ועצובה להזנחת המשטרה בטיפול בנשק הבלתי חוקי וכנופיות הפשע". לדבריו, ‏"שני צעירים שרק עתה התארסו נורו למוות בטירה הערב. בזמן שארדן רוצה לחלק נשקים לכל חפץ, החברה הערבית מדממת". עוד הוסיף עודה כי "בזמן שאנחנו נאבקים על ביטחוננו ובטחון ילדינו, במשרד לביטחון פנים משחקים בנשק חם".

חברת סיעתו של עודה, ח"כ חנין זועבי, קראה בעקבות אירועי הלילה לראשי הרשויות ביישובים הערבים להימנע מכל קשר עם המשטרה כל עוד היא אינה מציגה תכנית אופרטיבית למלחמה בפשיעה בחברה הערבית. "שוב מקרי רצח מתחת לרדאר של המשטרה, שוב שלוש משפחות נאלצות לקבור את יקירהם כתוצאה מהאלימות המשתוללת", מסרה זועבי. "
המשטרה בונה תחנות ומגייסת שוטרים ומתפארת בכך, אך התוצאות אפס".

עוד מסרה זועבי כי המשטרה משקיעה בתדמיתה ולא במאבק בפשיעה - אך קמפיינים לא ימנעו את הרצח הבא. "אין למשטרה די חוקרים ואין לה תכנית אופרטיבית להתמודדות עם הבעיה", הוסיפה. "יש לה כסף רב לקמפיינים המבטיחים ביטחון אישי בשפה הערבית. יש לה מדיניות יחצ"נות לשקם את תדמיתה תוך ניצול מערכת חינוך וכניסה לבתי הספר".

לדבריה, יוזמתו האחרונה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן להקל בהענקת רישיונות לנשק רק תחמיר את המצב. "נשק חוקי בסוף יגיע לשוק הבלתי חוקי.
לכן יש, לצד הכשרת חוקרים מקצועיים לחברה הערבית, לעשות את הכל לאסוף את בנשק הבלתי חוקי", הוסיפה. "גם דוח מבקר המדינה מצביע על הצורך הזה".

(עדכון ראשון: 2:05)

זירת הרצח של תושב ג'סר א-זרקא בן 33 רדאד פייסל רדאד, 31 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה
זירת הירי בג'סר א-זרקא, הבוקר/מערכת וואלה, יואב איתיאל
זירת הרצח של תושב ג'סר א-זרקא בן 33 רדאד פייסל רדאד, 31 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה
חוקרי משטרה בג'סר א-זרקא, הבוקר/מערכת וואלה, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully