וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס בעזה: "עדיין אין נוסח סופי להסכם ההסדרה"

יחיא סינוואר אמר בשיחה עם כתבים כי ההסדרה עדיין נמצאת בשלב הרעיונות וההצעות. הוא אמר כי "אם הרשות תטיל סנקציות - זו תהיה שבירת כללי המשחק". הוא איים על ישראל כי חמאס עלול "לגרום לאזעקות לפעול בגוש דן במשך חצי שנה"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התייחס אמש (רביעי) למאמצי ההסדרה ברצועת עזה והבהיר כי עדיין אין נוסח סופי. בשיחה שקיים עם כתבים שיגר סינוואר מסר גם לאבו מאזן: "אם הרשות הפלסטינית תטיל סנקציות על רצועת עזה, זאת תהיה שבירת כללי המשחק - ונגיב בהתאם".

"החלטנו להסיר את המצור מעל עמנו, שיש לו זכות לחיות בכבוד", אמר. "יש התקדמות בסוגיית האסירים והחיילים, אבל היא נפרדת מההסדרה". לדבריו, "בעוד שבועיים עתיד הרגיעה יהיה ברור ובאמצע אוקטובר, אם המאמצים המצריים יעלו יפה, ירגישו אזרחי עזה בשינוי חיובי".

עוד בוואלה! NEWS:
איראן עונה לאיומי נתניהו: "עומד ליד כור גרעיני ומחרחר מלחמה"
האתגר האחרון של איזנקוט: המערכה נגד התבססות איראן בסוריה
איש הצללים ששמר בתעוזה - ובחוצפה - על סודות הכור בדימונה

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הגיע להשתתף בצעדה במזרח חאן יונס, 30 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
סינוואר באחד ממוקדי ההפגנות בחאן יונס/מערכת וואלה! NEWS, --

סינוואר איים כי "חמאס יכול לגרום לאזעקות בגוש דן לפעול במשך חצי שנה ברציפות" וטען כי הארגון לא מעוניין במלחמה עם ישראל - אך אם תפרוץ כזו, הוא "מסוגל לשגר בחמש דקות את מה ששיגרו לאורך כל 51 ימי הלחימה ב'צוק איתן'".

על מאמצי הפיוס עם פתח אמר סינוואר כי "התגובה שלהם להצעה המצרית האחרונה הייתה גרועה יותר מזו הקודמת". מנהיג חמאס ברצועה האשים גורמים במנגנוני הביטחון בניסיון לסכל את ההסכם שנחתם בשנה שעברה עוד מיומו הראשון, באמצעות ניסיונות ההתנקשות בראש מנגנוני הביטחון של חמאס תוופיק אבו נעים ובראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה.

עוד באותו נושא

שליח טראמפ לאזור נגד אבו מאזן: "על הרשות להיות חלק מהפיתרון"

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

על רקע המאמצים המצריים לגבש הסכם פיוס פנים פלסטיני, פרסם הלילה הבית הלבן הודעה שבה נכתב כי "הרשות הפלסטינית לא יכולה להמשיך להשמיע ביקורת מן הצד. הרשות הפלסטינית צריכה להיות חלק מן הפיתרון עבור הפלסטינים בעזה. אחרת, אחרים ימלאו את החלל".

ההודעה החריגה של שליח הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט מגיעה שעות ספורות לאחר שדווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" על שיחת טלפון בין יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי. בהודעה הקצרה נכתב כי שני המנהיגים דנו במאמצים המצריים לכונן פיוס פנים פלסטיני, לא ברור אם עיתוי ההודעה של גרינבלט הוא מקרי, או שמא הוא יכול ללמד על קשיים במגעים בין אבו מאזן לא-סיסי.

(עדכון ראשון: 23:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully