וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח טראמפ לאזור נגד אבו מאזן: "על הרשות להיות חלק מהפיתרון"

30.8.2018 / 2:11

ג'ייסון גרינבלט מתח ביקורת חריגה וכתב כי "הרשות הפלסטינית לא יכולה להמשיך להשמיע ביקורת מן הצד". ההודעה פורסמה שעות לאחר שיחת אבו מאזן ונשיא מצרים א-סיסי שדנו בנושא ההסדרה בעזה והפיוס הפלסטיני. "הגיע הזמן שהרשות תוביל לעתיד טוב יותר", כתב גרינבלט

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

על רקע המאמצים המצריים לגבש הסכם פיוס פנים פלסטיני, פרסם הלילה (חמישי) הבית הלבן הודעה שבה נכתב כי "הרשות הפלסטינית לא יכולה להמשיך להשמיע ביקורת מן הצד. הרשות הפלסטינית צריכה להיות חלק מן הפיתרון עבור הפלסטינים בעזה. אחרת, אחרים ימלאו את החלל".

ההודעה החריגה של שליח הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט מגיעה שעות ספורות לאחר שדווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" על שיחת טלפון בין יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי. בהודעה הקצרה נכתב כי שני המנהיגים דנו במאמצים המצריים לכונן פיוס פנים פלסטיני, לא ברור אם עיתוי ההודעה של גרינבלט הוא מקרי, או שמא הוא יכול ללמד על קשיים במגעים בין אבו מאזן לא-סיסי.

נאום נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת הביטחון של האו"ם 20 בפברואר 2018. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

"ממשל טראמפ תומך בחוזקה במאמצים של נשיא מצרים והממשלה המצרית לכונן הסכם שישיב את הרגיעה לעזה ויביא למצב שבו הרשות הפלסטינית תקבל אחריות על עזה", נכתב בהודעתו של גרינבלט. הוא הוסיף כי "הנהגה משמעותה לקבל החלטות קשות. תושבי עזה, והישראלים בעוטף עזה סבלו במשך זמן רב מדי. הגיע הזמן שהרשות הפלסטינית תוביל את העם הפלסטיני - את כל הפלסטינים - לעתיד טוב יותר".

אמש דווח בוואלה! NEWS כי שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, העריך בשיחה סגורה כי הסיכוי להסדרה יציבה ברצועת עזה "נמוך ביותר". פרידמן טען בשיחה עם יהודים אמריקנים שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! NEWS כי "זו מחלה ללא מרפא. בצומת הזו ישראל יכולה רק לנהל את זה, ולא לספק פתרון לטווח ארוך כי הנסיבות לא מאפשרות".

עוד באותו נושא

שגריר ארה"ב בישראל בשיחה סגורה: "המצב בעזה - מחלה ללא מרפא"

לכתבה המלאה
פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגרינבלט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לדבריו, "עד שלא יהיה פיוס פנים-פלסטיני שיחזיר את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה - הכי הרבה שאפשר לשאוף אלי וזו הפסקת אש". הוא הוסיף כי "מנקודת המבט של ישראל אין סיבה לצאת למלחמה בעזה, כי הדרך היחידה לשנות את התוצאה היא כניסה קרקעית וזה מייצר סיכון עצום לחיי אדם ואין בזה היגיון. מבחינת ישראל הפסקת אש היא הטוב בכל העולמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully