וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 כדורים לעבר המכונית: שוטר בטקסס הורשע ברצח נער שחור לא חמוש

29.8.2018 / 4:32

רוי אוליבר עשוי להישלח למאסר עולם, לאחר שבמהלך ניסיון לעצור רכב חשוד הוא הרג את ג'ורדן אדוארד, נער בן 15 שישב במושב שליד הנהג. המקרה הצית מחדש מחאה נרחבת בטענה על אלימות משטרתית כלפי שחורים. מושל טקסס: "אלה חיים שלא היו צריכים להילקח"

רוי אוליבר, שוטר משטרת דאלאס לשעבר, הורשע אמש (שלישי) ברצח לאחר שירה למוות בשנה שעברה בנער שחור לא חמוש ועלול להישלח לכלא למאסר עולם. המקרה אירע באפריל 2017, כשאוליבר ושותפו קיבלו דיווח על בני נוער ששותים אלכוהול ועושים רעש במסיבה בתוך בית. ואולם, כשהם הגיעו לשם, הם לא מצאו אלכוהול - ואפילו התלוצצו עם הנערים.

עוד בוואלה! NEWS:
חיבוק אירופי, סיוע איראני: בישראל חוששים מדרכי השיקום החדשות של אסד
האונס, הסחיטה וההתאבדות: המוות שהבעיר את מזרח ירושלים
טיפוס הרים ושיט בסירה: חופשת הקיץ הרגועה של פוטין

רוי אוליבר, שהורשע ברצח נער שחור לא חמוש בעיר דאלאס, טקסס. רויטרס
השוטר השני השנה בדאלאס שמורשע ברצח של אזרח. רוי אוליבר/רויטרס

אלא שבשלב מסוים נשמעו יריות מכיוון מגרש חניה סמוך, מה שהתברר מאוחר יותר כירי כנופיות. אוליבר ושותפו רצו החוצה מן הדירה וניסו לעכב את המכוניות ברחוב. כאשר אחת מהן ניסתה להימלט, שותפו של אוליבר ניפץ את אחד החלונות וקרא לעבר הנהג לעצור את המכונית. בשלב הזה ירה אוליבר לעבר המכונית חמישה כדורים, אחד מהם פגע בנער בראשו.

כתוצאה מן הירי נהרג ג'ורדן אדוארד, תלמיד תיכון בן 15 שישב במושב הקדמי ליד הנהג. לאחר מכן התברר כי הנער לא היה חמוש. המקרה הצית מחדש מחאה נרחבת בטענה על אלימות משטרתית כלפי שחורים. אוליבר הוא השוטר השני השנה באזור דאלאס אשר מורשע ברצח של אזרח בעת מילוי תפקידו.

מפגין נגד עם דגל BLACK LIVES MATTER מוחה נגד הפגנת הנאו-נאצים לציון שנה לאירועי שרלוטסוויל, אוגוסט 2018. רויטרס
הפגנה של תנועת "Black Lives Matter" בוושינגטון הבירה, החודש/רויטרס

מושל טקסס, גרג אבוט, אמר כי "שוטר לבן מטקסס נמצא אשם ברצח אחרי שירה בנער שחור במכונית. אלו חיים שלא היו צריכים להילקח". השוטר אמר במהלך עדותו בבית המשפט כי חש סכנה וראה את המכונית נמלטת בזמן ששותפו רושם את לוחית הרישוי שלה, וסבר כי מדובר במכונית חשודה. בתיעוד מצלמת הגוף שהייתה על גופו של השוטר, נראים השניים מנסים לעצור את התנועה ברחוב חשוך עד שבשלב מסוים אוליבר יורה ברכב.

אוליבר הבהיר בעדותו כי אם היה בידיו את המידע שיש לו בדיעבד - כי הרכב לא היווה סכנה - הוא לא היה יורה לעברו. שותפו, לעומת זאת, העיד כי לא חש שהמכונית עומדת לדרוס אותו, אך עורכי הדין של אוליבר עמדו על כך שהוא פעל כפי שפעל כדי להגן על השותף שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully