וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: עצרנו עשרות מרגלים שפעלו מתוך סוכנויות שלטון

29.8.2018 / 0:54

שר המודיעין האיראני מחמוד אלאבי שהודיע על שורת המעצרים סירב לפרט היכן נעצרו החשודים או עבור אילו מדינות ריגלו - אך ציין כי רבים מהם היו בעלי אזרחות כפולה. הוא גם רמז לגיוס של גונן שגב. "גייסנו שר בממשלה עוינת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות הביטחון באיראן עצרו עשרות מרגלים שפעלו בסוכנויות שלטון שונות - כך הודיע אתמול (שלישי) שר המודיעין מחמוד אלאבי. בדבריו שצוטטו ברשת איסנ"א הנמצאת בבעלות ממלכתית למחצה נמנע אלאבי מלציין היכן נעצרו החשודים בריגול או לאילו מדינות השתייכו לכאורה. אולם, הוא ציין כי רבים מהם החזיקו באזרחות כפולה. "בעבר ביקשתי שוב ושוב כי מי שמחזיקים במידע על בעלי אזרחות כפולה ליידע את משרדי", הוסיף.

השר גם רמז לגיוסו של השר לשעבר גונן שגב, שנעצר ביוני בישראל והואשם בריגול וסיוע לאויב. הוא אמר כי לסוכנות שלו היה "חבר ממשלה של מדינה עוינת" ביד. הוא לא ציין את שמו של אותו שר, אך אמר כי זה מראה ש"מחלקת הריגול-הנדי של משרד המודיעין היא אחת החזקות ביותר בעולם".

לקריאה נוספת:
גורם סעודי: אם איראן תחסום את מצרי הורמוז, האו"ם יאשר פעולה צבאית
רוחאני: "רבים איבדו אמון באיראן בעקבות הסנקציות האמריקניות"

צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. צילום מסך, תסנים, צילום מסך
רוחאני צופה במצעד צבאי בטהראן/צילום מסך, צילום מסך, תסנים

דבריו נאמרו במועד שבו השלטונות באיראן מנסים להיאבק במשבר הכלכלי המתרגש תחת הסנקציות האמריקניות - שחודשו בתחילת החודש לאחר פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין. מוקדם יותר הגיע הנשיא חסן רוחאני לשימוע בפרלמנט, שאותו הקדים בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית. נשיא הרפובליקה האסלאמית הזהיר כי "רבים איבדו אמון" במדינה, אך הוסיף כי "נביס את אנשי הבית הלבן האנטי-איראניים".

בד בבד עם ניסיונות להיאבק במשבר במישור הפוליטי - באמצעות צעדים כגון הדחת שר האוצר בתחילת השבוע וכן החלפת נגיד הבנק המרכזי - השמיעו גורמים צבאיים באיראן קולות חריפים יותר כלפי וושינגטון. ביום שני הצהיר מפקד הצי במשמרות המהפכה גנרל עלי רזא טנגסירי כי טהראן "מחזיקה בשליטה מלאה במפרץ הפרסי ובמצרי הורמוז".

זאת, בהמשך לאיומים שנשמעו בעבר מצד איראן על חסימה של הנתיב הימי האסטרטגי המשמש לייצוא נפט - בתגובה לפעולה צבאית אמריקנית אפשרית. גורם בערב הסעודית הגיב אתמול לדברים והתריע כי אם ייחסמו המצרים מועצת הביטחון תאשר מבצע צבאי נגד איראן.

(עדכון ראשון: 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully