וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הופתעה: אנשי ימין קיצוני "השתלטו" על עיר במזרח גרמניה

כ-800 אנשי ארגון אוהדי כדורגל צעדו במרכז קמניץ והתעמתו עם שוטרים, שנזקקו לכוחות מתוגברים מאזורים סמוכים. במהלך התגרה, שלא ברור מדוע פרצה, היו מעורבים גם זרים ואדם אחד נהרג. מחוקק מהימין הקיצוני: "חובת האזרחים לעצור את ההגירה הקטלנית"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משטרת גרמניה שלחה היום (שני) כוחות נוספים לעיר קמניץ שבמזרח המדינה, אחרי שמאות פעילי ימין קיצוני צעדו במרכז העיר והתעמתו עם כוחות משטרה. בהמשך אמורות להתקיים הפגנות יריבות בין פעילי ימין קיצוני ופעילי שמאל, בעקבות מותו של אדם בתגרה שבה היו מעורבים גם אזרחים זרים.

התקרית אירעה אתמול, כשארגון של אוהדי קבוצת הכדורגל המקומית, ששמו קאוטיק קמניץ, קרא לתומכיו לצאת לרחובות אחרי שתושב מקומי בן 35 נפצע באורח אנוש בתגרה ובהמשך מת מפצעיו. עוד שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נפצעו באורח קשה בתגרה, שלא ברור מדוע פרצה.

אוהדי הקבוצה, שלא מורשים להיכנס לאצטדיון המקומי, אמרו כי הם רוצים להראות "מי שולט בעיר". בעקבות העימותים פסטיבל שהתקיים בעיר הסתיים מוקדם מהמתוכנן. המשטרה המקומית העריכה כי כ-800 איש השתתפו בהפגנה, חלקם השליכו בקבוקים לעבר השוטרים שהופתעו לנוכח המחאה הספונטנית. בעקבות זאת, נשלחו שוטרים נוספים מדרזדן ומלייפציג כדי להשיב את הסדר למרכז העיר.

קמניץ שוכנת במדינת המחוז סקסוניה, שבה יש נוכחות בולטת של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) ושל תנועת "פגידה" המתנגדת להגירה ולאסלאם.

לקריאה נוספת בנושא
צדק מאוחר: ארה"ב גירשה שומר במחנה נאצי בן 95 לגרמניה
גרמניה מקלה על האיסור לשימוש בסמלים נאציים במשחקי מחשב

שוטרים בעיר קמניץ, מזרח גרמניה, בעקבות עימותים אלימים, 27 באוגוסט 2018. AP
שוטרים במרכז העיר קמניץ, היום/AP

בתיעוד מההפגנה, שפורסם ברשתות החברתיות, נשמעו המפגינים קוראים קריאות המזוהות עם הימין הקיצוני, כמו "אנחנו העם" ו"זאת העיר שלנו". לפי חלק מהדיווחים, המפגינים רדפו אחרי אזרחים זרים. המשטרה הכחישה שמועות שנפוצו ולפיהן האלימות קשורה למקרה הטרדה מינית של אישה.

ראשת העיר ברברה לודוויג, חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), גינתה את המחאה, שאירעה ביום שבו העיר ציינה את יום היווסדותה באירוע חגיגי.

מנגד, מרקוס פרוהנמאייר, חבר פרלמנט מ-AfD, אמר כי "כשהמדינה אינה יכולה להגן עוד על אזרחיה, הם יוצאים לרחובות ומגנים על עצמם". הוא הוסיף: "כיום זאת החובה של האזרחים לעצור את ההגירה הקטלנית. זה היה יכול לקרות לאב, לבן או לאח שלכם".

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully