וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מקלה על האיסור לשימוש בסמלים נאציים במשחקי מחשב

11.8.2018 / 18:45

הגוף המפקח על התכנים בבידור הודיע כי הסעיף בחוק המאפשר על שימוש בסרטים בסמלים של ארגונים לא חוקיים, כמו צלב קרס, יהיה תקף גם למשחקי מחשב. זאת בתנאי שהוא יהיה הולם "מבחינה חברתית"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משחקי מחשב המכילים סמלים של ארגונים לא חוקתיים, כמו צלב קרס, יוכלו להימכר בגרמניה בעתיד - זאת לאחר שהגוף האחראי על סיווג המשחקים אמר ביום חמישי כי הוא משנה את האופן שבו הוא מקטלג אותם. סעיף של החוק הפלילי המאפשר שימוש בסמלים אלה באופן "הולם מבחינה חברתית", יהיה תקף כעת גם למשחקי מחשב, בדיוק כמו בסרטים.

"בהקשר זה, ראוי מבחינה חברתית כי סמלים של ארגונים בלתי-חוקתיים יהיו במוצר מסוים אם זה משרת מטרה אמנותית או מדעית או עוזר לתאר אירועים נוכחיים או כאלו שקרו בהיסטוריה", אמרה מנהלת הגוף הרגולטורי על תכני בידור (USK), אליזבת סקר. היא הוסיפה כי משחקים המביעים בבירור התנגדות לארגונים לא חוקיים או לאידיאולוגיה שלהם, למשל, יכולים להיחשב "נאותים מבחינה חברתית".

משחק המחשב "וולפנשטיין 2: הנפיל החדש", שבו מתוארת עלילה בדיונית ולפיה הנאצים ניצחו במלחמת העולם השנייה, גרם למחלוקת בגרמניה כשיצא להפצה בשנה שעברה, מאחר שהוא הופיע ללא צלבי קרס והיטלר נראה ללא השפם שלו בגרסתו בגרמניה.

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: מאות ניאו-נאצים צעדו בברלין לזכרו של סגנו של היטלר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלב במשחק הטירה הנאצית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל משחקי המחשב הנמכרים באמצעי אחסון בגרמניה צריכים להיבדק על ידי ה-USK, המנפיק דירוגים לפי גיל, אך עד כה יצרנים שהמשחקים שלהם מכילים סמלים אסורים לא יכלו אפילו למסור אותם לצורך הערכה.

לדברי סקר, עתה הם יוכלו להעביר אותם - כל עוד הם מציינים שהמשחקים מכילים סמלים לא חוקיים - וועדות הסיווג העצמאיות של ה-USK יחליטו על בסיס כל מקרה לגופו אם לאפשר למשחקים להימכר. היא הבהירה כי האיסור הכללי על שימוש בסמלים של ארגונים בלתי-חוקתיים נותר על כנו.

(עדכון ראשון 15:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully