וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: על אירופה לדאוג לביטחונה ולא להסתמך על ארה"ב

27.8.2018 / 13:44

במהלך הנאום השנתי להצגת מדיניות החוץ של פריז, דן נשיא צרפת בפרויקט ההגנה של היבשת ואמר כי עליה להבטיח את ריבונותה. על המשבר בסוריה: אסד עומד לגרום למשבר הומניטרי חדש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז היום (שני) על קידום תכנית ההגנה של אירופה, מאחר שלדבריו ביטחונה של היבשת אינו יכול להסתמך על ארצות הברית. בנאום שנשא בפני שגרירי צרפת בפריז, אמר מקרון כי "זה תלוי בנו" להבטיח את ביטחונה של אירופה ואת ריבונותה. לדבריו, הצעותיו ייחשפו בחודשים הקרובים

בנאום שבו חשף את מדיניות החוץ של צרפת לשנה הקרובה, אמר מקרון כי שיתוף פעולה ביטחוני צריך לכלול את כל מדינות אירופה ואת רוסיה, בתנאי שתהיה התקדמות עם מוסקבה בנושא הסכסוך באוקראינה וסיפוח חצי האי קרים. בין הנוכחים היו 250 דיפלומטים, חברי פרלמנט ומומחים ליחסים בינלאומיים, שהתכנסו לקראת סוף פגרת הקיץ של הממשלה.

דבריו של מקרון נאמרו אחרי שטראמפ השמיע ספקות לגבי חיוניותה של נאט"ו וביקר את בעלות בריתה המסורתיות של ארצות הברית באירופה. בין היתר, נשיא ארצות הברית מתלונן על כך שחלקה של וושינגטון בהוצאות הצבאיות להגנת אירופה גדול מדי.

עוד ידיעות מהעולם
איראן מאיימת: יש לנו שליטה מלאה על המפרץ הפרסי
נשיא הפיליפינים מבטיח: אם תביאו לי תמונה של אלוהים - אתפטר

נשיא צרפת, עמונאל מקרון, במהלך נאומו בכנס השנתי של שגרירי צרפת בארמון האליזה בפריז 27 באוגוסט 2018. רויטרס
שם את שימור אחדות הגוש בראש סדר העדיפויות. מקרון, היום/רויטרס

בדבריו התייחס מקרון, שנבחר לתפקיד במאי שעבר, גם למשא ומתן בין האיחוד לבריטניה ואמר כי הוא מקווה שהצדדים יגיעו להסכם עד לסוף השנה. עם זאת, הוא הבהיר כי שימור אחדותו של הגוש נותרה בעדיפות עליונה. "צרפת רוצה לשמור על יחסים איתנים ומיוחדים עם לונדון, אבל לא במחיר של פירוק האיחוד", אמר. לדבריו, הברקזיט הוא "בחירה ריבונית, שעלינו לכבד, אבל היא לא יכולה לבוא על חשבון אחדות האיחוד האירופי".

נשיא צרפת מקדם רפורמות באיחוד, כולל יצירת תקציב נפרד של גוש האירו, אך הוא טרם הצליח לגייס תמיכה של ממש ביוזמות שלו. גרמניה העניקה גיבוי חלקי לשאיפותיו של נשיא צרפת, אך היא כן תומכת בהרחבת שיתוף הפעולה הצבאי באירופה. גם אנגלה מרקל אמרה בכמה הזדמנויות בחודשים האחרונים כי על היבשת לא יכולה להסתמך עוד על ארצות הברית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טראמפ נואם בפסגת נאטו, בלגיה 12 ביולי 2018. רויטרס
מדאיג את אירופה. טראמפ בפסגת נאט"ו בחודש שעבר/רויטרס

בחזון שפרס על תפקידה של צרפת בעולם, תקף מקרון גם את נשיא סוריה בשאר אסד והזהיר כי משטרו עומד לגרום למשבר הומניטרי חדש באידליב, שעומדת בפני מתקפה אפשרית בגיבוי רוסי. "עד כה המשטר לא הראה את הרצון הקל ביותר לדון בפתרון פוליטי", אמר מקרון. "אני מצפה מרוסיה ומטורקיה להגביר את הלחץ ולקחת בחשבון את תפקידן ואת התחייבויותיהן".

הוא אמר כי מהיום הראשון בתפקיד הוא הבהיר כי הוא לא מתנה את הסיוע הדיפלומטי וההומניטרי של צרפת בהדחת אסד, אלא את המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, הוא האשים אותו באחריות לגלי הפליטים שנמלטו מהמדינה ו"טבח בעמו שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully