וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקרא שמה בישראל: לאה הינדא צירל מלכה עטיא שיינא חנה חוה טויבא

27.8.2018 / 9:55

יוסף יהושע פאלגר, תושב ברוקלין שבארה"ב הפתיע את חברי חסידות באבוב, כשקרא לבתו בתשעה שמות כדי שכולם במשפחה יהיו מרוצים". לאחר שהידיעה על התינוקת עם השם הארוך הסעירה את התקשורת החרדית, הוא אמר כי ידבר עם רבו ויחליט בהמשך אם להשאיר את בתו עם שמה המסורבל

חרדים בברוקלין, ניו יורק. מערכת וואלה! NEWS
האב משתייך לחסידות באבוב הידועה. חסידים בברוקילן/מערכת וואלה! NEWS

אב קרא לבתו בתשעה שמות, וכעת, הוא אולי יחזור בו. המקרה התרחש בחודש האחרון בניו יורק שבארצות הברית. ליוסף יהושע פאלגר, המשתייך לחסידות באבוב הידועה, נולדה בת ראשונה, ילדה שניה במשפחה, וכדי להכריז על שמה החדש, הוא עלה לתורה בבית המדרש של החסידות.

בסיום הברכות, הגבאי הכריז "ויקרא שמה בישראל", ואז הוא פנה לקבל את תשובתו של האב, וזה הגיב: "לאה-הינדא-צירל-מלכה-עטיא-שיינא-חנה-חוה-טויבא". תשעה שמות, לא פחות, בחר האב להעניק לבתו הראשונה. המתפללים בבית המדרש נותרו המומים, וגם ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט החרדיים הפכה הידיעה לחדשה מרעישה ביותר. יוסף יהושע אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי עשה זאת "כדי שכולם במשפחה יהיו מרוצים", כלשונו.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: בבית הלבן שיבחו את מקיין - טראמפ בחר בהצהרה מצומצמת
הפתעה בסוף אוגוסט: גשם מקומי קל בצפון ובמישור החוף
"הם היו בריאים": זוג בריטי מת בנסיבות מסתוריות במלון במצרים

"שלא יהיו טענות"

במגזר החרדי והדתי נהוג לרוב לקרוא לילדים בשמותיהם של הסבים והסבתות בדרך כלל לאחר שהלכו לעולמם או אצל הספרדים עוד בחייהם מתוך כבוד והערכה אליהם. פאלגר הסביר כי ההחלטה על תשעה שמות נבעה מכך שיש לו משני הצדדים במשפחה, גם מצד משפחתו וגם מצד משפחת רעייתו שמות רבים של סבתות והוא רצה "שכולם במשפחה יהיו מרוצים" כדי "שלא יהיו טענות".

אבל לדבריו, "לא כולם במשפחה שמחים על כך. יש כאלה שחשבו שזה מוזר מאוד". התגובות בתוך המשפחה ומחוצה לה, הביאה אותו לחשב מסלול מחדש. "הסיפור עוד לא הסתיים", מבהיר פאלגר. "אני צריך לדבר עם הרב'ה שלי על כך, להתייעץ איתו. יכול להיות שאנחנו נשנה את זה". לטענתו, הוא נותר אדיש לנוכח התגובות הרבות. "לא הופתעתי בכלל מהתגובות. ידעתי שזה שונה אבל זה לא מציק לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully