וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לדליפת מידע רגיש מצה"ל: "פרטי מאות אלפי חיילים נחשפו"

26.8.2018 / 12:50

במסגרת חקירת הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, עלה חשד שארבעה בני אדם הקימו מערך לסחר במידע אודות חיילים שהוצא ממאגר המידע של יחידת מיטב בצה"ל. על פי החשד, הארבעה מכרו את המידע לצדדים שלישיים והוא שימש לקיום שיחות שיווקיות

יום גיוס שריון בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
החשד: סחרו במידע אודות מלש"בים. בסיס מיטב/מגד גוזני

ארבעה בני אדם חשודים בהקמת מערך סחר במידע על אודות מועמדים לשירות צבאי - כך עולה מחקירה שקיימה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. במסגרת החקירה נחשפה פגיעה שיטתית בפרטיותם של מאות אלפי חיילים משוחררים ואזרחים, לאחר שמידע עליהם הוצא מתוך מאגר מידע של יחידת מיטב בצה"ל.

במסגרת החקירה שנוהלה על ידי מחלקת האכיפה ברשות, התגלה כי ארבעת החשודים הקימו מערך סחר במידע המבוסס על רשימות שהתקבלו ממערכות המידע של היחידה, האחראית על מיון ושיבוץ מועמדים לשירות צבאי. בראש המערך החשודים: שני אזרחים שעמדו בראש המערך, שנעזרו בשני חיילים להם הייתה גישה למערכות.

המידע שסיפקו שייך לילידי 1993-1988, שהיו באותה תקופה לקראת שירות צבאי. המידע כלל פרטים רבים אודות המועמדים לגיוס ובין היתר פרטים ליצירת קשר, מספר הילדים במשפחה והתפקיד המיועד במסגרת השירות הצבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף הרומן? צבא אסד נלחם לראשונה בכוחות פרו-איראניים בסוריה
שרד את השבי והתמודד לנשיאות: הסנאטור ג'ון מקיין מת מסרטן בגיל 81
נעצר חשוד נוסף בתקיפה בקריית חיים; "הרביצו לנו בלי רחמים"

האיום האלקטרוני: חמ"ל הסייבר של אגף התקשוב בצה"ל נחשף לראשונה. דובר צה"ל
המידע הרגיש אודות החיילים הודלף/דובר צה"ל

על פי ממצאי החקירה, בין השנים 2014-2011 החשודים סרקו את הרשימות, ופיתחו תוכנה באמצעותה יצרו קשר עם חיילים, אזרחים ובני משפחה, לצורך שיחות שיווקיות. בנוסף, המידע נמכר לצדדים שלישיים.

החשודים פעלו בשיטה זו במשך כמה שנים, עד שהתקבלו תלונות רבות של אזרחים על שיחות שעוררו את חשדם. המתלוננים, שרובם שוחררו מצה"ל לפני שנים, ציינו כי הגורמים כינו עצמם "המרכז לחיילים משוחררים" או "יעוץ והכוונה לחיילים משוחררים" והציעו להם שלל שירותים ומוצרים בתנאים מועדפים. חלק מהמתלוננים אף מסרו כי הגורמים ידעו עליהם פרטיים אישיים רגישים כגון קיומה של אזרחות נוספת.

בעקבות החשדות לשימוש במידע אישי מפולח ורגיש, הרשות להגנת הפרטיות פתחה בחקירה פלילית מסועפת במסגרתה נתפסו מחשבי העסק ונחקרו המעורבים. ממצאי החקירה הועברו למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. הרשות מייחסת לחשודים עבירות של פגיעה בפרטיות, קשירת קשר, שוחד והוצאת מסמך ממשמורת חוקית.

"אנחנו מזהים, לצערנו, שגם בארגונים בהם אמורה להיות מודעות מוגברת לחשיבות שבשמירה על מידע רגיש אין די הקפדה על מילוי הוראות הדין בתחום הגנת המידע האישי", אמר אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. "כשמידע נאסף מאנשים על פי חוק, במסגרת שירותם הצבאי, ולא נמסר מרצונם, מוטלת על הארגון חובה ציבורית מוגברת בשמירה על הפרטיות שלהם. הרשות להגנת הפרטיות רואה בחומרה יתרה עבירות פרטיות נגד קטינים, כפי שארע במקרה זה ותמשיך לאכוף הוראות אלה בכל מקום בו נעשה סחר בלתי חוקי במידע אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully