וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד נוסף בתקיפה בקריית חיים; "הרביצו לנו בלי רחמים"

25.8.2018 / 21:30

העצור, תושב נשר בן 29, יובא מחר להארכת מעצר. מוקדם יותר נעצר תושב קריית חיים בן 23, בחשד לתקיפת שלושת הצעירים תושבי שפרעם. א', רופא בן 28, סיפר כי התוקפים היכו אותו ואת חבריו עם סכינים ושרשראות "בגלל שאנחנו ערבים". לדבריו, המשטרה הגיעה רק לאחר חצי שעה

צילום: יואב איתיאל

המשטרה עצרה אתמול (שבת) חשוד נוסף בתקיפה בחוף נאות בקריית חיים, שבה נפצעו בליל חמישי שלושה צעירים תושבי שפרעם. החשוד, תושב נשר בן 29, יובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בקריות.

בנוסף, שלח אתמול בית משפט השלום בחיפה את החשוד השלישי, תושב קריית חיים בן 23, למעצר בית למשך שלושה ימים. בהסכמת המשטרה הורה בית המשפט לאסור על פרסום שמו. בשעות הערב המאוחרות דחה אתמול בית המשפט המחוזי בחיפה את ערר המשטרה על שחרורו של אותו חשוד. בבית המשפט לא התרשמו מהתיק המבוסס על מידע מודיעיני שאינו נתמך בראיות מוחשיות, והשופט גיל קרזבום אף מתח ביקורת על חקירת המשטרה ואמר כי החקירה לא טרחה לבדוק אליבי ולא ערכה מסדר זיהוי.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר אתמול א', רופא בן 28 בבית החולים איכילוב בתל אביב, כי הוא וחבריו הותקפו ב"סכינים, שרשראות מברזל וכלי רצח", לאחר שהתוקפים וידאו כי הם ערבים. "התחילו להרביץ לנו בלי רחמים בכל חלקי הגוף, כשאנחנו יושבים. התחלנו להגן על עצמנו אבל לא היה לנו כלום". לדבריו, שני צעירים יהודים שחלפו במקום התקשרו למד"א וסייעו לו ולחבריו - וכעבור חצי שעה הגיעה ניידת משטרה למקום.

קרוב משפחתו ביקש למסור תודה ולהביע את הערכתו לשני הצעירים שסייעו לשלושה. "אני רוצה להביע את תודתי ואת הערכתי בשמי ובשם המשפחה ליהודים שהזדמנו למקום ועמדו נגד החבר'ה שהתנפלו על בני המשפחה ועזרו להם", הוסיף. "בזכותם אני חושב חייהם ניצלו. הם הזמינו משטרה ואמבולנס ועמדו נגד האלימות. הם פשוט הגנו והדפו את החבר'ה האלה בכוח. תודה להם בהערכה והלוואי שהייתי מכיר אותם ומודה להם פנים אל פנים".

הצעירים הערבים אשר הותקפו בקריות. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
שלושת הצעירים שהותקפו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

בתקרית שאירעה בלילה שבין רביעי לחמישי הגיעו השלושה לבילוי בחוף - אז ניגש אליהם צעיר כבן גילם ופתח עמם בשיחה קצרה. לדבריהם, במהלך השיחה הוא שאל אם הם ערבים ולאחר מכן חזר למקום עם חבר והשניים החלו לתקוף אותם באלימות.

"זה כואב מאוד בלב", סיפר ג', העובד כאח בבית החולים שיבא בתל השומר, על תחושותיו לאחר התקיפה. "אני מטפל ביהודים, ואף פעם לא מסתכל על הרקע של הבן אדם. אני מתייחס לאדם כאדם. זה ממש כואב".

לדברי אביו של ג' תקיפתם של השלושה אינה קשורה לחוק הלאום - אלא לחינוך שקיבלו התוקפים בבתיהם. "אני בדרך כלל במקרים כאלה מאשים את התרבות מהבית", הוסיף. "אבל אני אומר לאחראים הגדולים, למנהיגים, שאם ייקרו עוד מקרים כאלה אז גם הבנאדם שמאמין בהכל טוב הוא יישתנה. אם לא יעשו משהו נגד אירועים כאלה. אם שוב ייקרו כאלה דברים אז גם הבנאדם הטוב יישתנה. בסוף גם אנשים טובים יהפכו רעים".

עוד באותו נושא

קרא לחבריו - ותקף במוטות את הצעירים הערבים: נעצר חשוד בקריות

לכתבה המלאה

"אווירת העליהום שיוצרים פוליטיקאים מימין מעניקה לגיטימציה לגזענות"

בעקבות התקיפה קראה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן "לפעול נגד גילויי גזענות ביד קשה ובנחישות". לדבריה, "יש קשר הדוק בין ‏חוק הלאום ואוירת העליהום שיוצרים הפוליטיקאים מימין, המעניקים לגיטימציה לגילויי גזענות אלימים כמו התקיפה המזעזעת של אזרחי שפרעם בחוף קרית חיים".

חבר מפלגתה ח"כ עמיר פרץ מתח אף הוא קו ישיר בין התקיפה לבין חוק הלאום. לדבריו, "כשממשלה מחוקקת חוקים, היא צריכה לקחת בחשבון שיהיו גורמים קיצוניים שיתרגמו זאת בדרכם, וחוק הלאום מתורגם כהיתר להכות ערבים ישראלים וכחובה להכות שמאלנים שהם אויבי חוק הלאום". פרץ קרא לממשלה "לפעול ללא פשרות נגד אלימות ובמיוחד נגד אלימות מסיבות פוליטיות מכל סוג".

(עדכון ראשון: 19:45)

הבחור הערבי אשר הותקף בקריות. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
הצעיר בן ה-22 שהותקף בקריית ים/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פציעה שנגרמה לאחד הצעירים בראשו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully