וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים אמריקנים: משתמשים רוסים הפיצו מידע מוטעה על חיסונים

מחקר שבחן אלפי ציוצים בטוויטר מצא כי נעשה שימוש באותם חשבונות מזויפים שעמם התערבה רוסיה לכאורה בבחירות ב-2016. המשתמשים הפיצו מידע שקרי ומגוון בנוגע להתחסנות כדי לערער את ביטחון הציבור בארה"ב בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חוקרים אמריקנים טוענים כי משתמשים מזויפים ברשתות החברתיות מרוסיה מפיצים מידע כוזב לגבי חיסונים במטרה להתסיס את ציבור הגולשים ולהפיץ וירוסים. לפי המחקר, מדובר באותם חשבונות שבהם נעשה שימוש כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016.

המחקר, שנערך באוניברסיטת ג'ון הופקינס, בחן אלפי ציוצים בטוויטר מ-2014 עד 2017, ומצא כי בוטים רבים פרסמו פוסטים בעד ונגד חיסונים כדי ליצור מצג שווא של ריבוי דעות ברשת. לפי אחד החוקרים, בהצגת שתי הדעות המנוגדות גורמים הבוטים לערעור ביטחונו של הציבור בחיסונים, וכך מעודדים חשיפה למחלות מסוכנות ומידבקות.

עוד נטען במחקר כי הציבור האמריקני ברובו מאמין בכך שחיסונים הם בטוחים ויעילים, אך בעת גלישה ברשת, טוויטר הראה להם כי למעשה מתקיים דיון ער סביב הנושא. עצם קיום השיח עורר ספקות לגבי חיסונים.

"הרבה מההתנגדות ברשת לגבי חיסונים בעצם פורסמה בידי גורמים עם כוונות זדוניות, שלהם יש שורה של אג'נדות נסתרות", הסביר לרשת BBC החוקר דיוויד ברוניטאוסקי מאוניברסטת ג'ורג' וושינגטון.

עוד בוואלה! NEWS
"ההחלטה לקצץ בסיוע היא פרובוקציה ובריונות של טראמפ"
בפעם השנייה זה שבועיים: עשרות ילדים נהרגו בתקיפות בתימן

אילוסטרציה. ShutterStock
הורים רבים במערב בוחרים שלא לחסן את ילדיהם בניגוד לדעת הרופאים/ShutterStock

250 ציוצים שנבחנו במחקר נמצאו קשורים לסוכנות מחקרי האינטרנט בסנט פטרסבורג (IRA), ששמה עלה בפברואר האחרון כקשורה להתערבות הרוסית לכאורה בבחירות. הציוצים שפרסמה הסוכנות התאפיינו בשפה משלהבת וקשרו בין חיסונים למגוון נושאים מעוררי מחלוקת, כמו גזע, מעמד חברתי ותיאוריות קונספירציה ממשלתיות.

לדוגמה, אחד הציוצים שצוטטו במחקר היה "הידעתם שיש בסיס נתונים ממשלתי על ילדים שחיסונים גרמו להם נזק?". ציטוט נוסף היה דווקא בעד חיסונים, ולשונו הייתה "לא ניתן לתקן טיפשות. תנו להם למות מחצבת, אני בעד חיסונים!".

מוקדם יותר החודש הודיע ארגון הבריאות העולמי כי כמות מקרי החצבת באירופה הגיעה לשיא. מומחים רבים האשימו את העלייה בתחלואה בכך שרבים בציבור בוחרים שלא לחסן את ילדיהם ולהתחסן. בארצות הברית פורסם מחקר בחודש יוני שהראה כי כמות הילדים שהוריהם נמנעים מחיסונם עולה, בעיקר מסיבות דתיות או מבחירה הנובעת מאורח חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully