וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההחלטה לקצץ בסיוע היא פרובוקציה ובריונות של טראמפ"

ברשות הפלסטינית מגיבים בזעם להחלטתו של הנשיא האמריקני לקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע. "זהו עוד צעד לקראת יישום מלא של האג'נדה של נתניהו, המתנגדת לשלום", אמר השגריר הפלסטיני בארה"ב. עריקאת: "דוחים פרובוקציות כאלה"

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכת וידאו: ניר חן

"זהו עוד צעד לקראת נטישה של פתרון שתי המדינות, ויישום מלא של האג'נדה של נתניהו, המתנגדת לשלום". במילים חריפות האלה הגיב הלילה (שבת) השגריר הפלסטיני בארצות הברית, חוסאם זומלוט, להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקצץ יותר מ-200 מיליון דולר בסיוע לפלסטינים.

הממשל האמריקני החליט לקצץ את הכסף בתום בחינת המימון למיזמים בגדה המערבית וברצועת עזה, כך הודיעה אמש מחלקת המדינה, שעדכנה את הקונגרס על ההחלטה. בתזכיר הקצר, שאורכו שלוש פסקאות, נאמר לחברי הקונגרס כי התקציב יופנה "למיזמים בעלי חשיבות גבוהה במקומות אחרים".

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר בתגובה לרשת אל-ג'זירה כי "ההחלטה לקצץ בסיוע היא פרובוקציה של טראמפ נגד הרשות הפלסטינית. הוא מפעיל בריונות, ואנחנו דוחים פרובוקציות כאלה. זו החלטה אישית של הנשיא, שהגיעה כיוון שאנחנו מתנגדים ל'עסקת המאה' שלו. עכשיו השאלה היא היכן כוחנו כערבים בהשפעה על ההחלטה האמריקנית".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על תכנית השלום של טראמפ: "לא רואה דחיפות - כשיציעו נראה"
ממשל טראמפ יקצץ יותר מ-200 מיליון דולר בסיוע לפלסטינים
"רק כי אנחנו ערבים": שלושה צעירים הותקפו באלימות בקריית חיים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך טקס הענקת מדליית כבוד בבית הלבן בוושינגטון 22 באוגוסט 2018. רויטרס
מקצץ לפלסטינים. טראמפ/רויטרס

"בהנחיית הנשיא טראמפ, בחנו מחדש את הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית בגדה המערבית ובעזה כדי להבטיח שהתקציב הזה מושקע בהתאם לאינטרסים הלאומיים האמריקניים ושל משלם המסים האמריקני", נכתב בהודעת מחלקת המדינה. "בעקבות הבחינה מחדש, ובהוראת הנשיא, אנחנו נעביר למקור אחר יותר מ-200 מיליון דולר שהוקצו במקור לתכניות בגדה המערבית ובעזה".

עוד נכתב כי "ההחלטה לוקחת בחשבון את האתגרים העומדים בפניה של הקהילה הבינלאומית בהעברת סיוע לעזה, שבה שלטון חמאס מסכן את חייהם של אזרחי עזה ומדרדר את המצב ההומניטרי והכלכלי הנואש ממילא".

המהלך מגיע בזמן שהנשיא טראמפ ושליחי לאזור, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, מאיישים את הצוות שלהם לקראת פרסום תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים, שפרטיה עוד לא ברורים. אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "לא רואה דחיפות" בתכנית זו והוא יגיב עליה לכשתפורסם.

עוד באותו נושא

ממשל טראמפ יקצץ יותר מ-200 מיליון דולר בסיוע לפלסטינים

לכתבה המלאה
ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
"הקיצוץ הוא החלטה אישית של טראמפ". עריקאת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully