וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ יקצץ יותר מ-200 מיליון דולר בסיוע לפלסטינים

24.8.2018 / 6:00

מחלקת המדינה עדכנה את הקונגרס במהלך, שבמסגרתו יבוטלו מיזמים מתוכננים בעזה ובגדה. הכסף יופנה ל"מקומות אחרים". ההודעה מגיעה ברקע ההכנות לקראת פרסום תכנית השלום של הנשיא

עריכה: איתי עמרם

ממשל טראמפ החליט לקצץ יותר מ-200 מיליון דולר בסיוע לפלסטינים בתום בחינת המימון למיזמים בגדה המערבית וברצועת עזה - כך הודיעה הערב (שישי) מחלקת המדינה, שהודיעה לקונגרס על ההחלטה. בתזכיר הקצר, שאורכו שלוש פסקאות, נאמר לחברי הקונגרס כי התקציב יופנה "למיזמים בעלי חשיבות גבוהה במקומות אחרים".

המהלך מגיע בזמן שהנשיא דונלד טראמפ ושליחיו לאזור, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, מאיישים את הצוות שלהם לקראת פרסום תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים, שפרטיה עוד לא ברורים. מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "לא רואה דחיפות" בתכנית זו והוא יגיב עליה לכשתפורסם.

"בהנחיית הנשיא טראמפ, בחנו מחדש את הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית בגדה המערבית ובעזה כדי להבטיח שהתקציב הזה מושקע בהתאם לאינטרסים הלאומיים האמריקניים ושל משלם המסים האמריקני", נכתב בהודעת מחלקת המדינה. "בעקבות הבחינה מחדש, ובהוראת הנשיא, אנחנו נעביר למקום אחר יותר מ-200 מיליון דולר שהוקצו במקור לתכניות בגדה המערבית ובעזה".

עוד בוואלה! NEWS:
"רק כי אנחנו ערבים": שלושה צעירים הותקפו באלימות בקריית חיים
נתניהו על תכנית השלום של טראמפ: "לא רואה דחיפות - כשיציעו נראה"
ימיו האחרונים: מקיין בחר להפסיק את הטיפול בסרטן

נשיא ארה"ב טראמפ בחדר הסגלגל, 20 באוגוסט 2018. רויטרס
הנחה לבצע את הקיצוץ. טראמפ/רויטרס

עוד נכתב כי "ההחלטה לוקחת בחשבון את האתגרים העומדים בפניה של הקהילה הבינלאומית בהעברת סיוע לעזה, שבה שלטון חמאס מסכן את חייהם של אזרחי עזה ומדרדר את המצב ההומניטרי והכלכלי הנואש ממילא".

גורם במחלקת המדינה אמר הלילה כי ההחלטה שהתקבלה היא נפרדת אך בהתאם לרוח חוק טיילור פורס, שמגביל את הסיוע לרשות הפלסטינית עד להפסקת העברת משכורות למחבלים כלואים ולמשפחותיהם. לדבריו, "השלטון המושחת והלא לגיטימי של חמאס גרם לסכסוך, לעוני ולחוסר תקווה, בזמן שהוא פוגע ביכולת של הקהילה הבינלאומית לעזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
המצב ההומניטרי בעזה מחמיר. הפגנות בגדר, בשבוע שעבר/רויטרס

בהודעת מחלקת המדינה לא היה פירוט על סכום הקיצוץ המדויק, אך נאמר כי הוא גבוה מ-200 מיליון הדולרים שהוקצו ב-2017. ארצות הברית תכננה להעביר לפלסטינים 251 מיליון דולר עבור שירותים ציבוריים, בריאות, חינוך וחברה אזרחית בתקציב הנוכחי, שמסתיים ב-30 בספטמבר. עם זאת, קצת יותר מחודש עד לתום המועד שבו על הממשל להשקיע את הכספים, להעביר אותם למקום אחר או להשיבם למשרד האוצר, נעשה שימוש בפחות מחצי מהם.

השגריר הפלסטיני בארצות הברית חוסאם זומלוט הגיב להודעה ופרסם באתרו הרשמי כי לאחר ההחלטה להעברת השגרירות לירושלים וקיצוץ בסיוע לארגון אונר"א, זהו "עוד צעד לקראת נטישה של פתרון שתי המדינות, ויישום מלא של האג'נדה של נתניהו, המתנגדת לשלום".

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully