וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק כי אנחנו ערבים": שלושה צעירים הותקפו באלימות בקריית חיים

24.8.2018 / 17:54

שלושה תושבי שפרעם בילו בחוף הים כשהגיע לעברם גבר ושאל אותם האם הם ערבים. אחרי שהשיבו בחיוב, לטענתם, הופיעו כעשרה תוקפים והכו אותם באמצעות אלות, חגורות וסכינים. שניים מהם עובדים כרופא ואח בבתי חולים: "אנחנו מטפלים ביהודים ובערבים,זה כמעט נגמר ברצח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהפצועים מהתקיפה בחוף הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה ערבים תושבי שפרעם, שבילו אתמול (חמישי) לפנות בוקר בחוף הים בקריית חיים, הותקפו באלימות קשה, וזאת לטענתם: "רק מפני שאנחנו ערבים". אחד מהם, בן 28, הוא רופא בבית החולים איכילוב בתל אביב, השני, בן גילו, הוא אח מוסמך בבית החולים שיבא שבתל השומר, והשלישי, בן 22, עובד במפעל. "זה היה לינץ'", סיפרו אחרי האירוע. "ניצלנו. זה כמעט ונגמר רצח. הם תקפו אותנו בשביל להרוג".

השלושה סיפרו כי אחרי חצות הם ישבו על ספסל בפינת ישיבה בחוף "בלנגה", פינה קבועה שאותה הם פוקדים מדי שבוע או שבועיים. בספסל סמוך ישבו שני ערבים נוספים שאינם מוכרים להם. לפתע, לדבריהם, הופיע גבר צעיר, שאל את השניים האם הם ערבים, וכשהשיבו בחיוב הוא פנה אל השלושה ושאל גם אותם למוצאם. כשהם ענו לו: "מה אתה רוצה מאיתנו? לא עשינו לך שום דבר, אף פעם לא נפגשנו", הוא המשיך להתעקש והם ענו: "כן, אנחנו ערבים".

עוד בוואלה! NEWS:
גשר אחד רחוק מדי: הפחד הגדול שנוסע על נתיבי איילון
נתניהו נגד האיחוד האירופי: "העברת הכסף לאיראן - כמו כדור רעל"
מסניף KFC למקסיקו: מנהרת סמים סודית נחשפה באריזונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם תקפו איתו בשביל להרוג". אחד מהפצועים מהתקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה, לטענתם, הוא הלך לכיוון הקיוסק הסמוך. שני הערבים שישבו לידם הסתלקו משם בעת שהותקפו על ידי כעשרה גברים שצעקו לעברם קללות וקריאות "ערבים", אך הצליחו לחמוק. אחר כך חבורת התוקפים התקדמה לעבר השלושה ותקפה אותם תוך שימוש במוטות ברזל, בחגורות ובסכינים.

"הם לא דיברו, רק קיללו ותקפו", סיפר האח בבית החולים שיבא. "החבר שלי איבד את ההכרה ונפל על החול. חשבתי שכבר לא יקום. ניגשתי לבדוק אותו ואז תקף אותי מישהו בראש וגם אני נפלתי".

"מי שהציל אותנו היו שני בחורים יהודים שפתאום הגיעו משום מקום", הוסיף. "הם התקשרו למשטרה שהגיעה בתוך חצי שעה, אבל בינתיים התוקפים ברחו כולם". הם סיפרו כי "נשארנו בלי מפתחות של המכונית והטלפונים ששדדו מאיתנו. בסוף מצאנו טלפון אחד זרוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינה קבועה עבור שלושה. חוף הים שבו הותקפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותי אמבולנסים של מד"א העניקו לשלושה עזרה ראשונה ופינו אותם לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם הם טופלו וגם הגישו תלונה למשטרה. האירוע נחקר בתחנת זבולון של המשטרה ועד כה טרם נעצר איש.

"זה כואב", המשיך האח משיבא. "מאז שזה קרה אכלתי את עצמי מבפנים. למה אנשים עושים דבר כזה רק בגלל שאני ערבי? אני כבר חמש שנים חי בקרב יהודים. אף פעם לא היו לי בעיות איתם. יש לי מלא חברים יהודים. בבית החולים, בעבודה, אני כל הזמן עם יהודים. אני מטפל ביהודים ובערבים. לא מסתכל על הדת". האח הוסיף: "אני רוצה שיגיעו אל מי שעשה את זה. כשיקבלו את העונש שמגיע להם".

הרופא מאיכילוב אמר כי "זו אכזבה לחוות דבר כזה ב-2018 במדינת ישראל. האמת, לא ציפיתי שדבר כזה ייקרה לי פה במדינה. חצי מהחיים שלי חייתי בחו"ל ואף פעם לא שאלו אותי שאלה כזו ולא קיבלתי מכות מאף בנאדם. אתה אומר שאתה ערבי ועל זה אתה מקבל מכות? כל היום אנחנו מטפלים ביהודים". לדבריו, "צר לי שאני צריך לומר את זה ככה כי אצלנו זה בני אדם, לא משנה לי מאיזה לאום, איזו דת. ניסינו להגיד להם את זה אבל זה לא עזר בכלום. הם באו לרצוח. כשראיתי את החברים שלי שוכבים חשבתי שזה כבר מוות".

המשטרה: " רואים בחומרה רבה כל מעשה בריונות"

מהמשטרה נמסר כי "אמש הוגשה תלונה במשטרה בגין אירוע אלימות ומיד עם קבלתה נפתחה חקירה. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה כל גילוי אלימות ומעשה בריונות כנגד כל אזרח באשר הוא. אירועי אלימות המובאים לידיעת המשטרה, מטופלים במקצועיות וביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים ולהגיע לחקר האמת וכך ייעשה גם בתיק זה".


ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) כתבה בטוויטר שלה כי "זה לא מקרי, אלה לא עשבים שוטים - זוהי תוצאה בלתי נמנעת של ההסתה הפרועה והדה-לגיטימציה שמובילים מנהיגי הממשלה נגד הציבור הערבי ומנהיגיו.
אל תגידו לא ידענו - היום ערבים, מחר לה"טבים, אתיופים, רוסים, פעילי זכויות אדם. כשהגזענות משתוללת, קשה מאוד לרסן אותה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי "הסעיף הנסתר בחוק הלאום - תקיפת ערבים על רקע גזעני, לא עשבים שוטים אלא מציאות בחסות מדיניות ההסתה הממשלתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully