וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד האיחוד האירופי: "העברת הכסף לאיראן - כמו כדור רעל"

24.8.2018 / 16:30

בביקור במדינות הבלטיות תקף ראש הממשלה את החלטת האיחוד האירופי להעביר לטהראן 18 מיליון אירו בניסיון להציל את הסכם הגרעין: "הכסף ילך לטילים ולמשמרות המהפכה". הוא קרא לכל המדינות לחדש את הסנקציות: "רק לפני שבועיים איראן ניסתה לבצע פיגוע על אדמת אירופה"

עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שישי) את האיחוד האירופי וטען כי החלטתו להעביר לאיראן 18 מיליון אירו היא "טעות גדולה". במסיבת עיתונאים משותפת עם ראשי המדינות הבלטיות - ראשי הממשלה של ליטא, אסטוניה ולטביה - אמר נתניהו כי "על כל המדינות לפעול יחד כדי לחדש את הסנקציות על איראן, כדי להפעיל עליהם לחץ על מנת שיפסיקו את התוקפנות ויחדלו מפעילות הטרור שלה".

"זה כמו כדור רעל לעם איראני ולניסיון לבלום את התוקפנות של איראן באזור ואת הטרור שלה מחוץ לאזור", הוסיף נתניהו. "לאן ילך כל הכסף הנוסף? הוא ילך לטילים ולמשמרות המהפכה באיראן, בסוריה ובמקומות אחרים במזרח התיכון. איראן ניסתה לבצע התקפת טרור על אדמת אירופה רק לפני שבועיים, בזמן ששר החוץ האיראני נפגש עם מנהיגים מאירופה. זה לא ייאמן".

עוד בוואלה! NEWS:
מעטפות הכסף: דייל חשוד שגנב כספי תרומות מנוסעים לעמותות
גשר אחד רחוק מדי: הפחד הגדול שנוסע על נתיבי איילון
ליברמן: "לא מאמין בהסדרה"; בנט: "טוב שהצטרף לעמדתנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הממשלות של ליטא לטביה אסטוניה ב-24 באוגוסט 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
נתניהו עם ראשי המדינות הבלטיות/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו נפגש אתמול עם ראש ממשלת ליטא סאוליוס סקוורניאליס בבירת המדינה, וילנה. במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום הוא פנה אל ראשי המדינות הבלטיות ואמר: "אני מבקש, ללא בושה, את עזרתם של ידידיי כאן בתיקון של מה שלדעתי הוא עמדה מעוותת על ישראל באיחוד האירופי. איני מתכוון למדינות האיחוד, אני מדבר על הארגון עצמו".

אמש הסכים האיחוד האירופי להעביר כספי סיוע לטהראן, כולל למגזר הפרטי, כדי לסייע לה מול השפעת הסנקציות האמריקניות. זאת, כחלק מהמהלכים שמקדם הגוש כדי להציל את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 ושממנו פרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש מאי האחרון. טראמפ מעוניין במשא ומתן מחודש שיגביל את תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית ואת תכנית הטילים שלה ומעורבותה בסכסוכים באזור, אך איראן דחתה את הצעתו על הסף והמנהיג העליון עלי חמינאי אסר על קיום מגעים ישירים עמה.

עוד באותו נושא

האיחוד מנסה להציל את הסכם הגרעין: יעביר 18 מיליון אירו לאיראן

לכתבה המלאה
מוחמד ג'וואד זריף ופדריקה מוגריני לאחר ההודעה על תחילת יישום הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות. 16 בינואר 2016. רויטרס
שר החוץ של איראן עם שרת החוץ של האיחוד האירופי ב-2016/רויטרס

הסיוע שהוכרז הוא חלק מחבילה גדולה יותר, בגובה 50 מיליון אירו, שהקצה האיחוד עבור עזרה לאיראן. אירופה מנסה לשמור על שיתוף הפעולה המסחרי עם איראן, המאיימת לפרוש גם היא מהסכם הגרעין אם לא תהנה מהפירות הכלכליים שלו. שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, מסרה אתמול כי "חבילת הסיוע החדשה תרחיב את היחסים הכלכליים בתחומים שיטיבו עם האזרחים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully