וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אילון שלו אמסלם על כתב האישום: "מעשים מפלצתיים"

23.8.2018 / 15:17

שעות אחדות לאחר הגשת כתב אישום נגד דורס בנם, בני משפחתו של בן ה-13 שנהרג בתאונת דרכים בצפון תל אביב קראו להחמיר את הענישה נגד עברייני כביש. "מותו של אילון לא יהיה לשווא רק אם יחול שינוי עמוק ביחס לעבריינים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

"אילון יישאר לעד נער צעיר, ואנו נשאר לעד אוהבים וכאובים" - כך הגיבו היום (חמישי) בני משפחתו של אילון שלו אמסלם, שעות אחדות לאחר שהוגש כתב אישום נגד אליהו בר זכאי בגין דריסתו. "אילוני שלנו לא ישוב עוד. מותו של אילון לא יהיה לשווא, רק אם יחול שינוי עמוק ביחס לעברייני הכביש, אותם רוצחים כנאשם ודומיו".

בכתב האישום יוחסו לבר זכאי סעיפים הנוגעים להריגה, נהיגה בשכרות, וכן שיבוש הליכי משפט. "כתב האישום מלמד על חומרה יוצאת דופן במעשיו של רוצח בננו, שראוי שמעתה ועד עולם יישא בעונש חמור, ירצה עונש מאסר לשנים רבות, וישב במעצר גם במהלך משפטו", אמרו בני המשפחה.

לקריאה נוספת:
"פירקתי בקבוק וודקה": דורס הנער אילון שלו אמסלם בת"א הואשם בהריגה
הנהג שדרס את אילון חשוד שהשתמש בטלפון - ולכן לא בלם
אילון בן ה-13 נהרג בתאונה בת"א; הוריו שהו בחופשה בחו"ל

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
"יישאר נער צעיר לנצח". אילון שלו אמסלם/באדיבות המשפחה

"הודות לחקירה, התגלתה האמת הנפשעת בה נהג הנאשם, רוצח בננו", ציינו בני המשפחה. "בהתנהגות מודעת ומתוכננת מראש, בדיוק כמו רוצח המצטייד בכלי נשק, הצטייד הפושע, בכלי נשק רב עוצמה: מכונית ואלכוהול, ובשעה 1:08, כשהוא תחת שכרות כבדה כדבריו, ובמטרה להמית את כל מי שיקרה בדרכו, תוך שהוא מתעסק במקביל בטלפון, לחץ על ההדק: דהר על אילון ודניאל, נערים טהורים שחזרו מגלידרייה בנמל, במהלך החופש הגדול, ועמדו על המדרכה בהמתינם, כפי שחונכו, לאור הירוק".

בהמשך, בני המשפחה התייחסו לסעיף שיבוש הליכים שיוחס לבר זכאי. "הרוצח הנפשע, מיד לאחר הדריסה הקטלנית, בחר לשבש את הראיות ובחר שלא לנסות להגיש עזרה לילדים, פצועים ושותתי דם, והגיש עזרה לעצמו, כאילו הוא הפצוע אנושות מדריסתו את אילון ודניאל חברו", כתבו. "שיבושיו המשיכו באופן מפלצתי ומעורר חלחלה כמתואר בכתב האישום ומגובה בראיות חד-משמעיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הורי של אילון שלו-אמסלם  במהלך הדלקת נר זיכרון בזירת התאונה בש"י עגנון 30 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
קראו לשינוי בענישה. בני משפחתו של אילון שלו אמסלם בזירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

כתב האישום מגולל את רצף האירועים שהתרחשו לפני כחודש בצפון תל אביב, אז הנער נדרס למוות. בין השאר נכתב כי בר זכאי וחברו הלל דיוויס נסעו מירושלים לפתח תקווה לביתו של חברם, ובדרך הצטיידו במשקאות אלכוהוליים. לאחר מכן, בר זכאי קבע טלפונית מפגש עם חבר נוסף בנמל תל אביב, וציין בפניו כי הוא "אחרי פירוק בקבוק בלוגה (וודקה)".

חלק אחר בכתב האישום מתייחס לאירועים שהתרחשו עם הגעתו של בר זכאי לתל אביב, לאחר שעל פי הנטען, נהג בשכרות ברחוב ש"י עגנון בתל אביב. בשלב מסוים הגיעו למקום הנער אילון שלו-אמסלם עם חבר נוסף. השניים המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. בר זכאי, הגיע אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים ומזגזג מצד לצד. עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך בר זכאי ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, בשלו אמסלם ובחברו.

אילון, שהועף בשל עוצמת הפגיעה למרחק של 26 מטרים, מת מפצעיו בבית החולים. חברו נפצע ואושפז לאחר מכן בבית החולים איכילוב.

"מביע חרטה עמוקה" - החשוד בדריסתו למוות של אילון שלו-אמסלם: "ליבי עם המשפחה וההורים היקרים". ניב אהרונסון
בר זכאי/ניב אהרונסון

לאחר מכן, בכתב האישום מתואר סעיף נוסף הנוגע לשיבוש מהליכי משפט. עם יציאתו של בר זכאי מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופתו של שלו אמסלם מהמקום, הוא ניסה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעודו בזירת התאונה, שוחח בר זכאי טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום - "הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר...", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול.

אחר כך שוחח שוב עם הלל בניסיון לשכנעו למסור הודעת שקר: "הלל, תקשיב לי שניה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים". הוא אף ניסה להקיא במטרה לטשטש את סימני האלכוהול מגופו. משלא הצליח, עדכן בכך את הלל, שבתגובה ייעץ לו לאכול סוכריית מנטוס על מנת לטשטש את סימני האלכוהול.

במהלך שהותו בזירה, כשנזכר כי כל שיחותיו מוקלטות באמצעות אפליקציה, מיהר בר זכאי ומחק את האפליקציה מתוך כוונה להעלים ראיות ולשבש את מהלך החקירה. בהמשך, התבקש הנאשם על ידי שוטרים לבצע בדיקת ינשוף. בתגובה, הכשיל הנאשם ארבע בדיקות ינשוף שנערכו לו בכך שנמנע מלתת דגימת אויר מספקת לצורך הבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully