וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 קורבנות, מיליון עקורים: נזקי השיטפונות בדרום הודו

אלפי מחנות הוקמו ברחבי מדינת קרלה, שחוותה את האסון הכבד ביותר במאה השנה האחרונה. הממשל המקומי פונה לסיוע של הממשלה הפדרלית, ומנסה להגיע לתושבים נצורים בשל ניתוק כביש גישה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יותר ממיליון תושבים שוהים באלפי מחנות במדינת קרלה שבדרום הודו, בעקבות השיטפונות העזים ביותר שפקדו אותה במאה השנה האחרונה. כמעט 400 בני אדם מתו באסון, והמדינה מבקשת מהממשל הפדרלי סיוע בסך כמאה מיליארד רופי - 1.4 מיליארד דולר - בשל הנזקים הכבדים שנגרמו לה, שנאמדים בכ-200 מיליארד רופי.

ממשלתו של נרנדרה מודי הבטיחה עד כה סכום של כשישה מיליארד רופי ולעשות כל שביכולתה כדי לסייע. איחוד האמירויות הערביות, שבשטחה חיים תושבים רבים מקרלה, תעביר שבעה מיליארד רופי.

לקריאה נוספת על האסון בהודו
יותר מ-200 אלף עקורים: צבא הודו מנסה לחלץ לכודים מהשיטפונות

עם ההקלה בגשמי המונסון, המאמצים עתה מתמקדים בהגברת הסיוע לאזורים מבודדים. יותר מ-3,000 איש נותרו לכודים בכפר מבודד, השוכן באזור רגיש אקולוגית. המקומיים זועמים על מה שהם מכנים אדישות מצד הרשויות, אחרי שכביש הגישה היחיד אליהם נחסם בשל מפולות הבוץ.

הממשלה הפדרלית שלחה אלפי טונות של תרופות חירום, לצד טבליות לטיהור מים. עם זאת, שר הבריאות, ג'.פי נאדה, אמר כי לא דווח על התפרצותן של מחלות מידבקות. ניו דלהי גם הודיעה כי היא מתכננת להקים מרכזי אזהרה מפני ציקלון בבירת קרלה בתוך חודש, אחרי שכמה סופות טרופיות ומזג אוויר סוער הכה בחופי קרלה ובחופי המדינה השכנה קרנטקה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • קרלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully