וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: "הקמת גשר יהודית באמצע השבוע - סכנה"

לדברי הגורמים, עבודות ההקמה עלולות להקשות במיוחד על הציבור באמצע השבוע, ולהוות סיכון לציבור הנהגים. קצין במשטרה ציין כי בחינת החלופות לעבודות בשבת חייבת להיעשות על פי מורכבות העבודה בשטח. משרד התחבורה ביקש לבחון מחדש את ההיתר לביצוע העבודות

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

גורמים בכירים במשטרה אמרו היום (רביעי) כי קיומן של עבודות ההקמה של גשר יהודית בנתיבי איילון באמצע השבוע, עלול לפגוע בביטחון הציבור. דברי הגורמים באו בעקבות החלטת שר התחבורה ישראל כץ להקפיא את העבודות שתוכננו להתקיים על פני שישה סופי שבוע, ודרישתו למציאת חלופות לקיומן באמצע השבוע בשעות הלילה.

הגורמים במשטרה הסבירו כי הנפת קורות הגשר יחייבו בסגירה הרמטית של נתיבי אילון לשני הכיוונים בו זמנית, מה שעלול להקשות על ביצוע העבודות באמצע השבוע. "מדובר באחד מעורקי התחבורה העמוסים בישראל, עוברים בו ביממה יותר מ-700 אלף כלי רכב", אמרו. "בנוסף, מסילת הרכבת חולפת תחת תוואי הגשר, מה שעלול עוד יותר להכביד. מדובר בתקופה של לפני החגים, תחילת שנת לימודים, זה לא הגיוני לסגור את הציר הזה באמצע השבוע. עם כל הכבוד למאמצים לכבד את רגשות החרדים יש כאן גם ציבור גדול שנפגע פגיעה קשה ביותר. איפה סוגיית ביטחון הציבור ושלומו?".

לקריאה נוספת:
לחץ החרדים עבד: השר כץ הורה להקפיא את העבודות על גשר יהודית בשבת
פרסום ראשון: מחאת החרדים נגד עבודות בניית הגשר בתל אביב

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון. חן אדריכלים., מערכת וואלה! NEWS
הדמיית הגשר סמוך לשדרות יהודית שבתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, חן אדריכלים.

קצין אחר במשטרה הבהיר כי המבחן למועד קיום העבודות, נעוץ בסוגיית מורכבות העבודות, ובהתאם לה יש לבחון את החלופות. "צריכים לשאול ולבדוק את מורכבות העבודה", אמר. "צריך לשאול מה הולך להתבצע, וכך רק ניתן להבין אם לבצע את העבודות במהלך השבוע או בסופו. בכל העולם עובדים לפי המבחן הזה וכך צריך גם כאן".

מוקדם יותר, עם ההודעה על הקפאת העבודות, השר כץ מתח ביקורת חריפה נגד עיריית תל אביב-יפו ונתיבי איילון, וכינה את ההודעה על העבודות "מקוממת ומיותרת". כץ אף נימק את החלטתו בכך שאופן ביצוע העבודות, כפי שנבחר על ידי העירייה, נראה כבעייתי ועלול לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

עם זאת, בכיר במשרד התחבורה אמר כי "בלתי אפשרי להקים את גשר יהודית לאורך לילות השבוע. מדובר בפרויקט מורכב וכמעט בלתי אפשרי - ואפילו מסוכן מאוד. תכנון הגשר הוא תהליך ארוך שהתקיים במשך כמה שנים, בו נבחנו כל הזוויות. כל הגורמים נתנו את האישורים להקמתו של הגשר, המורכב מפלדה מאוד כבדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר התחבורה, ישראל כץ בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"החלטה מקוממת". השר ישראל כץ/ראובן קסטרו

"קשה לעבוד כשאתה גם צריך נמצא בלחץ זמן, מול סגירת התנועה", הדגיש הגורם. "רק הקמת המנופים היא מאוד מורכבת וקשה, תוסיף לזה את המורכבת בסגירת הכביש, שכן המשטרה לא מאשרת לסגור את הכביש לפני 10 בלילה ב-5 בבוקר הכביש חייב להיות פתוח. הצבת הכלים והנפת הגשר בלתי אפשרית לביצוע במהלך הלילה, כל הפעולות לוקחות המון זמן. כשסוגרים עורק תנועה מרכזי כמו נתיבי איילון לתנועה לכמה שעות יכולה להיווצר קטסטרופה".

משרד התחבורה ביקש לבחון מחדש את ההיתר לביצוע העבודות

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי משרד התחבורה פנה וביקש לאשר את עבודות בניית גשר איילון במהלך השבת. במשרד ציינו עוד כי הבוקר ביקשו במשרד התחבורה למשוך את בקשת ההיתרים לעבודות ולבחון אותם מחדש.

עוד נמסר כי "גורמי המקצוע בחנו את הבקשה עפ"י הקריטריונים הקבועים בתקנות שהם: רווחת העובד, התחשבות במסורת ישראל ובהתאם להיתרים הקבועים בחוק - הקשורים בהגנת המדינה, בביטחון הגוף או הרכוש, במענה של צרכים חיוניים לציבור או כאשר עלולה להיגרם פגיעה רבה בכלכלה, לרבות קיומם של אישורי משטרה במקומות בהם אין מתאפשר ביצוע עבודות שלא בשבת מחשש לפגיעה בבטיחות הציבור".

במשרד ציינו כי "בסופו של דבר אושרה העבודה בסופי שבוע עם עובדים שיום מנוחתם אינו שבת, תוך התחשבות בחגי תשרי ואי קיום העבודות בשבת תשובה בין ראש השנה ליום הכיפורים".

המשטרה: ניערך בהתאם להשלכות התעבורתיות של כל תרחיש

ממשטרת ישראל נמסר: "על פי חוק, משטרת ישראל איננה הגורם שמחליט על עבודות בשבת אלא משרד העבודה.
איילון חוצה ומשפיע תעבורתית על מספר רשויות, לכן עצירתו באמצע השבוע, לא יכולה להידון בין המשטרה לרשות אחת, אלא דורשת החלטה לאומית".

עוד נמסר בתגובה הרשמית של המשטרה כי "לא צריך להיות מומחה תנועה כדי להבין שההשלכות התעבורתיות בשבת מצומצמות הרבה יותר, אך כאמור המשטרה תיערך לכל תרחיש, תוך שתשקף לדרג המחליט את המשמעויות לכל תרחיש ותרחיש. באירוע זה, החלו הליכי תכנון במשטרה על סמך אישור שקיבלה 'נתיבי איילון' ממשרד העבודה. התכנון יותאם לכל החלטה אחרת שתתקבל".

(עדכון ראשון: 14:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully