וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי אישר בנייה של 1,000 יחידות דיור נוספות בהתנחלויות

מועצת התכנון של המנהל האזרחי אישרה בנייה של 1,000 יחידות דיור בכל רחבי יהודה ושומרון. במרצ ושלום עכשיו מגיבים בחריפות: "המהלך נותן רוח גבית לתוכניות הסיפוח של הימין ופוגע בסיכוי לשלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיכים בנייה בהתנחלויות. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישר היום (רביעי) את קידומן של כ-1,000 יחידות דיור בהתנחלויות -400 מתוכן אושרו למתן תוקף. "מדובר בכמות דלה ובמספר יחידות הדיור הקטן ביותר שאושר בשנה וחצי האחרונות", אמרו במועצת יש"ע. "דווקא ממשלה לאומית לא צריכה לצמצם בנייה, אלא להרחיב".

עוד קראו ביש"ע לראש הממשלה להסיר את המגבלות והחסמים ולהנחות על בנייה רחבה בכל רחבי יהודה ושומרון, כמו בשאר חלקי הארץ.

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, אמרה בתגובה כי "הממשלה מצפצפת על כל אינטרס ישראלי למען טובת המתנחלים. הבחירות שבפתח עוד יביאו למהלכים נוספים כאלו שיוכיחו שלראש ממשלה ששקוע בחקירות עד צוואר אין מנדט מוסרי לקבל החלטות".

עוד בוואלה! NEWS
לחץ החרדים עבד: השר כץ הורה להקפיא את העבודות על הגשר בשבת
טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר בתהליך השלום"
בכיר איראני: אם ארה"ב תתקוף - גם ישראל תהפוך למטרה

חברת הכנסת, תמר זנדברג בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
חברת הכנסת תמר זנדברג: "הממשלה מצפצפת על כל אינטרס ישראלי"/ראובן קסטרו

גם בתנועת "שלום עכשיו" הגיבו בחריפות על אישור הבנייה בהתנחלויות: "הממשלה מעניקה פרסים לעברייני הבנייה בהתנחלויות וממשיכה לנקוט בגישת "קיפוח, טיפוח וסיפוח". במקום לפתור את משבר הדיור בישראל, הממשלה מעדיפה לקפח את רוב אזרחיה ולטפח את מדינת הרווחה שמעבר לקו הירוק, במהלך שנותן רוח גבית לתוכניות הסיפוח של הימין ופוגע בסיכוי לשלום".

המועצה אישרה סופית, בין היתר, תוכניות לבניית 56 יחידות דיור בברקן, 168 בצופים, 108 בנופים, ו-44 במעלה אדומים. כמו כן, אושרו להפקדה תוכניות לכ-370 יחידות דיור באדם, 29 יחידות דיור בעתניאל, 66 בבית אל, 84 בקרית נטפים ו-85 בקרני שומרון.

כל זאת מצטרף למכרז שפרסמה בשבוע שעבר רשות מקרקעי ישראל לבניית 511 יחידות דיור בבית אריה. המכרז פורסם במסגרת "מחיר למשתכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully