וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של טראמפ: "אין לוח זמנים להצגת תכנית השלום של הנשיא"

22.8.2018 / 10:39

במסיבת עיתונאים שקיים לסיכום ביקורו בישראל, אמר בולטון כי העבודה על הסכם השלום ממשיכה, אולם אין החלטה על תזמונה והצגתה. בהמשך התייחס גם להסכם הגרעין והנוכחות האיראנית בסוריה

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכת וידאו: ניר חן

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון אמר הבוקר (רביעי) כי העבודה על תכנית להסכם בין ישראל לפלסטינים נמשכת אולם אין החלטה על תזמונה או מתי היא תוצג. "הייתה הרבה התקדמות ביחסים האזוריים, היו שינויים דרמטיים במזרח התיכון יחד עם ההכרה שהסכם הגרעין נכשל וזה מאפשר הזדמנות להתקרבות בין ישראל ושכנותיה שאף אחד לא יכול היה לחזות בשנים עברו", אמר בולטון במסיבת עיתונאים שקיים עם סיום ביקורו בישראל. "אין החלטה מתי התוכנית תוצג".

בולטון הזכיר את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בה כבירת ישראל, ואמר כי הדבר לא היה קשור למאמצים לקידום הסכם. "זו לא הייתה עסקת חליפין", אמר. "הנשיא טראמפ הבהיר שזה נושא שעיכב בעבר מו"מ בין ישראל והפלסטינים והוא הוריד אותו מהשולחן. כאיש שעושה דילים היינו מצפים מהפלסטינים לבקש עכשיו משהו אחר. הזזת השגרירות הביאה את המציאות למשא ומתן. זה היה צעד חיובי לא רק לישראל אלא גם לפלסטינים".

בד בבד, דיבר בולטון גם על המציאות הביטחונית מול הפלסטינים ברצועת עזה ומאמצי ההסדרה מול חמאס. "אני חושב שכבר היו אינספור הפסקות אש", אמר. "לחמאס אכפת יותר מהישרדותו הפוליטית מאשר מתושבי עזה וזה עצוב שכל מה שיש היום לפלסטינים זה לבחור בין חמאס לרשות הפלסטינית".

לקריאה נוספת:
טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר בתהליך השלום"
נתניהו ליועצו של טראמפ: "כל המדינות צריכות להגביר לחץ על איראן"

היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, במסיבת העיתונאים שקיים לסיכום שלושת ימי ביקורו בישראל ופגישותיו עם בכירים רבים בממשלה, 22 באוגוסט 2018. תצפית TPS
אין לוח זמנים להצגת תכנית. בולטון, היום/תצפית TPS

דברי בולטון נאמרו על רקע הצהרתו של הנשיא טראמפ במהלך הלילה לפיה במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים ישראל "תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר כי קיבלה דבר משמעותי מאוד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אכיפה שונה ממשטר אובמה"

בהמשך מסיבת העיתונאים, בולטון התייחס לנושאים שונים שעלו במהלך ביקורו בארץ, ובראשם הסכם הגרעין, זאת לאחר שבתחילת הביקור אמר נתניהו כי על כל המדינות להפעיל לחץ על איראן. "מאז חודש מאי אנחנו עובדים מול האירופאים בנושא הגרעין ועידכנתי את נתניהו", הסביר בולטון הבוקר. "אנחנו מנסים לשכנע אותם להצטרף ולהגביר את הלחץ על איראן בנושא הטילים הבליסטיים ובענייני התוקפנות האזורית. דיברנו על הנחישות של הנשיא להטיל מחדש סנקציות. המטרה שלנו היא שלא יהיו החרגות מהסנקציות. עד היום נתנו רק שני החרגות מאוד מצומצמות. האכיפה שלנו של הסנקציות תהיה שונה מזו של ממשל אובמה".

אחר כך פנה בולטון גם לעניין המעורבות האיראנית בנעשה בסוריה. "נשיא רוסיה פוטין אמר לי שלושה שבועות לפני הפגישה עם טראמפ שהאינטרסים האיראניים לא חופפים לאינטרסים הרוסיים בסוריה", סיפר. "הוא אמר שהוא היה שמח להוציא אותם לגמרי, אך הוא לא יכול לעשות את זה לבד. הנקודה היא שאולי מאמצים רוסים-אמריקנים יצליחו. זה יהיה חלק מהפגישה שלי בהלסינקי עם עמיתי הרוסי".

נשיא איראן חסן רוחאני במסיבת עיתונאים בווינה, 4 ביולי 2018. רויטרס
מאמצים להטיל מחדש סנקציות. נשיא איראן רוחאני/רויטרס

"אנחנו נחושים להתמודד עם הנוכחות האירנית בסוריה", הוסיף בולטון. "זה משהו שממשל אובמה לא חזה בתחילת הקמפיין נגד דאעש. כל פעם שאיראן מביאה טילים או נשק מאיים אחר - ישראל תקפה מטרות אלה, אלה מעשים לגיטימיים של הגנה עצמית, גם אנחנו פעלנו צבאית פעמיים בסוריה אחרי שמשטר אסד השתמש בנשק כימי. אנחנו רואים עכשיו תוכניות למתקפה באידליב, אנחנו מודאגים מהאפשרות שמשטר אסד ישתמש שוב בנשק כימי אנחנו מקווים שתהקיםות ירתיעו אותו אבל אם משטר אסד ישתמש בנשק כימי אנחנו נגיב בצורה מאוד חזקה, וכדאי להם לחשוב על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully