וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של טראמפ: פוטין הודה שאין בכוחו להוציא את איראן מסוריה

22.8.2018 / 8:12

ג'ון בולטון השוהה בישראל, אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר בפני הממשל האמריקני שאין ביכולתו להוציא את הכוחות האיראנים מסוריה. הוא ציין גם כי "פוטין הבהיר שהאינטרס שלו ושל האיראנים שונים ובהמשך יתקיים דיון בנושא"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון אמר הבוקר (רביעי) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודה בפני הממשל האמריקני כי אין באפשרותו להוציא את הכוחות האיראנים הפועלים היום בשטח סוריה מהמדינה. בולטון, השוהה בימים אלה בישראל הוסיף כי "פוטין ציין שהאינטרסים שלו ושל איראן אינם זהים בסוריה, ובעתיד אנו הולכים לדבר על התפקיד שהם הולכים למלא שם בעתיד".

בולטון אף התייחס למקומה של רוסיה בסוריה, לאחר שהנשיא בשאר אסד השיב לעצמו את השליטה במדינה. "רוסיה תקועה בסוריה ורוצה שאחרים יסייעו בשיקומה לאחר המלחמה", אמר. הוא הבהיר כי המגעים שקיים הממשל עם רוסיה לא עסקו בלחימה במורדים באזור אידליב, אולם לדבריו האמריקנים הזהירו מפני שימוש מנשק בלתי קונבנציונלי - כפי שיוחס בעבר לכוחות הלוחמים במדינה.

לקריאה נוספת:
טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר בתהליך השלום"
נתניהו ליועצו של טראמפ: "כל המדינות צריכות להגביר לחץ על איראן"

היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון - 21 אוגוסט 2018. רויטרס
פוטין הודה בפני האמריקנים בנוגע לכוחות איראן בסוריה. בולטון, אתמול/רויטרס

בולטון התייחס בדבריו גם לריבונות הישראלית ברמת הגולן ואמר כי הממשל האמריקני אינו דן כעת באפשרות להכיר באזור בריבונות הישראלית. "שמעתי את הרעיון שהוצע, אבל אין דיון בו, אין החלטה בממשלת ארה"ב", אמר. "ברור שאנחנו מבינים את הטענה הישראלית שהיא סיפחה את רמת הגולן - אנחנו מבינים את עמדתם - אבל כרגע לא חל שינוי בעמדת ארה"ב".

התבססות הכוחות האיראנים נדונה גם במסיבת העיתונאים שקיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ובולטון לפני יומיים. "כל המדינות צריכות ללכת בעקבות ארצות הברית ולהגביר את הלחץ על איראן כדי להפסיק את תוקפנותה", אמר נתניהו.

בולטון מצדו, דיבר גם על נושא הגרעין ואמר כי "הצורך למנוע מאיראן נשק גרעיני בעדיפות גבוהה מאוד עבור ארצות הברית". הוא הסביר כי מסיבה זו "הנשיא טראמפ פרש מהסכם הגרעין הרע, לכן אנחנו מטילים מחדש סנקציות, ומנסים לשכנע את חברינו באירופה לקחת צעדים חזקים יותר בתחום הטילים הבליסטיים מימון טרור והפעילות בתימן לבנון סוריה והאזור. אלה איומים עולמיים - לא רק אזוריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully