וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון הטכנולוגיה על הרבנים? לראשונה הכירו בשימוש בסמארטפונים

21.8.2018 / 12:17

בהודעה שפורסמה בעיתון "יתד נאמן" החרדי הוציאו רבנים בכירים הוראה שאוסרת שימוש בטלפונים חכמים "בפהרסיא". עם זאת, ההצהרה מאשרת בצעד תקדימי שימוש בסמארטפונים מפוקחים ומחזקת את המגמה הגוברת במגזר החרדי לאפשר גישה לאינטרנט ואפליקציות בפיקוח

איסור שימוש בסמטארטפנים בפומבי אצל חרדים (מתוך הביטאון החרדי יתד נאמן). הביטאון החרדי יתד נאמן, מערכת וואלה! NEWS
הוראת הרבנים בדבר שימוש בטלפונים חכמים/מערכת וואלה! NEWS, הביטאון החרדי יתד נאמן

בכירי הרבנים החרדיים פרסמו היום (רביעי) הוראה לפיה בני המגזר שאוסרים שימוש בסמארטפונים כשרים בפומבי. ההוראה ניתנה לאלה שעושים שימוש בטלפונים חכמים שחסומים באופן חלקי לגלישה באינטרנט ומאפשרים שימוש באפליקציות מיוחדות, כדי שלא יגיעו לידי אנשים שקיבלו היתר לכך כמו בני משפחה. עם זאת, סמארפונים שאינם מפוקחים הם עדיין באופן רשמי מכשיר אסור במיינסטרים החרדי.

"ישנם אנשים יחידים אשר קבלו היתר מרבנים ותיקים להשתמש לצורכי פרנסתם עם מכשירים חכמים חסומים היטב עם פיקוח מוסמך, וזאת אחר עיון וישוב הדעת שבאמת יש לזה הכרח גמור", כתבו הרבנים במכתב שהתפרסם בביטאון החרדי "יתד נאמן". לדבריהם, "לעתים מכשירים אלו מגיעים לידי אנשי משפחתם, ילדיהם וידידיהם, והדברים מושכים אותם, ונגרמים מזה מכשולות רבות".

בשל כך הורו הרבנים כי מי שיש לו היתר להחזיק את המכשירים המדוברים, עליו לשמור שלא להוציא ולהשתמש בהם "בפהרסיא, ולא ביד ידידים ובני המשפחה". על המכתב חתומים, מנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין והרב דב לנדו וכן, מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן.

עוד בוואלה! NEWS
בשבוע הבא: איילון צפון ייחסם למשך יממה בשישי בשל הקמת גשר
"גם המורים מפחדים מהמילה סרטן": מחאת ההורים נגד משרד החינוך
לאחר עתירת ההורים: מנהלת ביה"ס שבו לימד המורה הפדופיל התפטרה

חרדים בחופשת הקיץ בפארק הירקון בתל אביב, אוגוסט 2018. AP
תרבות הולכת וגדלה של שימוש בטכנולוגיה/AP

בטלפונים החכמים המפוקחים אין דפדפן אינטרנט והכניסה לרשת מתאפשרת אך ורק דרך חנות אפליקציות מיוחדת שבה כל יישומון עובר סדרת בדיקות מחמירה כדי לוודא שאינו כולל תוכן פסול. נוסף על כך כל מכשיר כולל מספר שכבות הגנה על מנת לוודא שאין חריגה מהנהלים.

מודעה זו היא נקודת מפנה במאבק החרדי נגד הסמארטפונים. הרבנים, שאסרו לפני למעלה מעשור שימוש גורף בטלפונים חכמים או אפילו בטלפונים עם הודעות טקסט, מפרסמים את ההוראה שלמעשה מכירה בשימוש של סמארטפונים מפוקחים לשימוש, ואולי במידה מסוימת גם מציגה את הניצחון של הטכנולוגיה על המלחמה עליה הכריזו הרבנים בעבר.

האיסור החרדי לעשות שימוש בטלפונים חכמים כבר מזמן אינו נחלת הכלל במגזר החרדי. חלקים גדולים ממנו נמצאים עמוק בתוך הסצנה באינטרנט עם אתרי חדשות שזוכים לשיתוף פעולה מהממסד הפוליטי הרשמי, עשרות אלפי קבוצות בווטסאפ ואלפי משתמשים חרדים ברשתות החברתיות. חלקים נרחבים במגזר, שקרובים מאוד למיינסטרים של החברה החרדית, אימצו את האינטרנט, וגם אם הם לא מכניסים אותו לבתיהם, הם חשופים לו במקומות העבודה ברוב ימות השבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully