וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת עינו הפוקחת של רוחאני: איראן חשפה מטוס קרב חדש מתוצרת מקומית

המטוס "קווסאר" מיועד למשימות תמיכה אווירית והוא יהיה חלק מחיל האוויר המיושן של הרפובליקה האסלאמית. "עלינו להיות מוכנים מול כוחות צבאיים", אמר הנשיא. "ארה"ב לא תוקפת מאחר שהיא יודעת את העוצמה שלנו"

אתר רשמי

איראן חשפה היום (שלישי) מטוס קרב חדש מתוצרת מקומית. בסרטון שפורסם בסוכנות הידיעות "תסנים" נראה הנשיא חסן רוחאני בוחן את המטוס החדש, "קווסאר", שלטענת טהראן מיועד לשמש למשימות תמיכה אווירית לטווח קצר עד בינוני.

"עלינו להיות מוכנים להילחם נגד הכוחות הצבאיים שרוצים לקחת את האדמה ואת המשאבים שלנו", אמר רוחאני בנאום שנשא בשידור חי לקראת יום "תעשיית ההגנה הלאומית" שיצוין מחר. "מדוע ארצות הברית לא תוקפת אותנו? בשל העוצמה שלנו, מאחר שהיא יודעת את ההשלכות". לדבריו, ארצות הברית תחת דונלד טראמפ מבודדת מבעלות בריתה בעולם.

בשבוע אמר דברים דומים המנהיג העליון עלי חמינאי, שהצהיר כי ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן ואמר כי לא יהיה עימות צבאי ולא משא ומתן עם הממשל על תכנית גרעין חדשה.

לקריאה נוספת:
איראן מציינת 65 להפיכה שהובילה ארה"ב: "לעולם לא שוב"
איראן: פיתוח יכולות הטילים שלנו נותר בעדיפות העליונה

נשיא איראן חסן רוחאני חונך מטוס קרב חדש, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
רוחאני בוחן את המטוס החדש, היום/רויטרס

איראן פיתחה תעשיית נשק מקומית רחבה בשל הסנקציות הבינלאומיות ואמברגו הנשק שהוטלו עליה מאז המהפכה. עד כה הסתמך חיל האוויר האיראני על צי מצומצם של מטוסים רוסיים או על דגמים ישנים של כאלה אמריקניים שנרכשו בטרם המהפכה האסלאמית בשנת 1979. ב-2013 חשפה טהראן מטוס קרב מתוצרת ביתית, קהאר 313, אולם חלק מהמומחים הביעו ספק לגבי יכולותיו.

בתחילת השבוע ציינה איראן 65 שנה להפיכה שהובילה ארצות הברית להדחתו של ראש הממשלה מוחמד מוסדק, ברקע מהלכיה האחרונים של וושינגטון להחרפת הסנקציות נגד טהראן - בעקבות פרישתה בחודש מאי מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015.

בסוף השבוע הצהיר שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי כי פיתוח יכולות הטילים נותר עדיפות עליונה במדינה. על אף טענותיה של איראן כי אלו נועדו למטרות הגנה בלבד, במערב חוששים כי בעתיד תציב הרפובליקה האסלאמית ראשי קרב גרעיניים על גביהם - חרף הכחשותיה של זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס קרב מתוצרת מקומית שחשפה איראן, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
חיל האוויר של איראן מיושן. מטוס הקרב החדש, היום/רויטרס

חשיפת המטוס מצטרפת להצגתה של מערכת הגנה ימית שהוצבה לראשונה בסוף השבוע על אחת מספינות המלחמה של הצי האיראני. מפקד חיל הים חוסיין קנזאדי הציג את המערכת, "קאמאנד", המספקת הגנה לטווח קצר ובינוני ומיועדת להצבה על כלים נוספים.

בתחילת החודש ערכה טהראן תמרון ימי נרחב במפרץ הפרסי, ברקע חילופי האיומים בינה לבין וושינגטון סביב חסימת מצרי הורמוז ועצירת ייבוא הנפט מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully