וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: פיתוח יכולות הטילים שלנו נותר בעדיפות העליונה

18.8.2018 / 23:20

שר ההגנה אמר כי טהראן תמשיך לפתח את התכנית המדאיגה את המערב. הוא אמר כי מטוס קרב חדש ייחשף ביום תעשיית ההגנה הלאומית שיצוין ביום רביעי

עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, אמר הערב (שבת) כי פיתוח יכולות הטילים נותר בעדיפות העליונה של טהראן - כך דיווחה סוכנות הידיעות פארס. עוד אמר הגנרל כי איראן תחשוף בשבוע הבא מטוס קרב מדגם חדש.

"אנחנו במצב טוב בתחום הזה, אבל אנחנו צריכים לפתח זאת", אמר. "אנחנו נציג מטוס ביום תעשיית ההגנה הלאומית ואנשים יראו אותו עף ואת הציוד שפותח עבורו", אמר. איראן מציינת את יום תעשיית ההגנה הלאומית ב-22 באוגוסט.

איראן טוענת כי תכנית הטילים שלה היא למטרות הגנתיות בלבד, אך במערב חוששים כי אלו מפותחים כדי שיוכלו לשאת ראשי קרב גרעיניים. טהראן מכחישה זאת ומסרבת לדרישות לדון על ארסנל הטילים שלה בכל משא ומתן עתידי.

ממשלו של דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 בחודש מאי, בין היתר מאחר שהוא אינו נוגע בתכנית הטילים ובמעורבותה בסכסוכים במזרח התיכון. בטהראן מסרבים לשיחות ישירות עם וושינגטון, שהטילה מחדש סנקציות על המשטר.

לקריאה נוספת בנושא
גורם אמריקני: טראמפ ופוטין הסכימו בפגישתם כי על איראן לצאת מסוריה
"הכיבוש האלוהי": איראן חשפה טיל חדש למרחק של מאות ק"מ

טיל בליסטי מסוג פאתח 110 של איראן ב-2010. AP
טיל פאתח 110 משוגר במהלך תרגיל ב-2010/AP

מוקדם יותר הכריז הצי האיראני כי הוא הציב לראשונה מערכות הגנה מתוצרת מקומית על אחת מספינות הקרב שלו, ברקע המתיחות עם צבא ארצות הברית במפרץ הפרסי.

ביום שני חשפה איראן טיל חדש נגד ספינות, שלטענתה יכול לפגוע במטרות בים וביבשה. לפי התקשורת המזוהה עם המשטר, הטיל החדש הוא חלק מסדרת טילי "פאתח" והוא מכונה "הכיבוש האלוהי". הטווח המלא שלו לא פורסם, אך לפי הערכות אמריקניות, גרסאות קודמות שלו יכולות להגיע ל-200 עד 300 ק"מ.

איראן פיתחה תעשיית נשק מקומית רחבה בשל הסנקציות הבינלאומיות ואמברגו הנשק שהוטלו עליה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979.

ב-2013 חשפה טהראן מטוס קרב מתוצרת ביתית, קהאר 313, אולם חלק מהמומחים הביעו ספק לגבי יכולותיו. חיל האוויר האיראני מיושן, עם כמה עשרות בודדות של מטוסי קרב רוסיים או אמריקניים מיושנים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully