וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכיבוש האלוהי": איראן חשפה טיל חדש למרחק של מאות ק"מ

בתקשורת הרשמית נראה הטיל נגד ספינות, מסדרת "פאתח", ונטען כי הוא יכול לפגוע במטרות ביבשה ובים. בימים האחרונים דווח כי טהראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי ברקע המתיחות עם ארה"ב

עריכה: יאיר דניאל

איראן חשפה היום (שני) טיל חדש נגד ספינות, שלטענתה יכול לפגוע במטרות בים וביבשה. לפי התקשורת המזוהה עם המשטר, הטיל החדש הוא חלק מסדרת טילי "פאתח" והוא מכונה "הכיבוש האלוהי". הטווח המלא שלו לא פורסם, אך לפי הערכות אמריקניות, גרסאות קודמות שלו יכולות להגיע ל-200 עד 300 ק"מ.

"כפי שהובטח לאזרחינו היקרים, אנחנו לא נחסוך שום מאמץ כדי להגדיל את יכולות הטילים שלנו ואנחנו לבטח מגדילים את כוח הטילים שלנו מדי יום", אמר שר ההגנה, אמיר האתמי, שחשף את הטיל החדש. הוא תיאר את הדגם החדש כ"100% מתוצרת מקומית, זריז, חמקני, טקטקי ומונחה לוויין".

הוא הוסיף: "יהיו בטוחים כי ככל שהלחץ והמלחמה הפסיכולוגית נגד האומה האיראנית הגדולה יגבר, כך גם יכולות ההגנה שלנו בכל התחומים".

לקריאה נוספת בנושא
חמינאי: הניהול הכושל של הכלכלה פוגע יותר מהסנצקיות האמריקניות
דיווח: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לפני חידוש הסנקציות

"הכיבוש האלוהי" - איראן חשפה טיל חדש נגד ספינות, שלטענתה יכול להגיע למרחק של 300 עד 500 ק"מ. אתר רשמי
הטיל החדש שהוצג היום/אתר רשמי

תכנית הטילים של איראן היא סלע מחלוקת מרכזי בינה לבין המערב, והיא אחת הסיבות שהובילו את ארצות הברית לפרישה מהסכם הגרעין. טהראן טוענת כי הטילים הכרחיים לביטחונה וכי הם משמשים למטרות הגנה בלבד, אך במערב חוששים כי הם עשויים לשמש לנשיאת ראשי קרב גרעיניים.

בסוף השבוע דווח כי טהראן ערכה ניסוי בטיל "פאתח 110" בזמן שקיימה תמרונים ימיים במצרי הורמוז, ברקע חידוש הסנקציות האמריקניות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully