וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: לא יהיו שיחות עם ארה"ב - וגם לא מלחמה

13.8.2018 / 14:54

המנהיג העליון ביקר את התנהלות הממשלה ואמר כי היא מגבירה את הלחץ על האזרח הפשוט. "אני לא קורא לזה בגידה, אלא טעות עצומה", אמר נגד רוחאני. הוא אסר על מו"מ עם וושינגטון, אך שלל אפשרות לעימות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (שני) כי הוא אוסר על קיום שיחות ישירות עם ארצות הברית. זאת אחרי הצעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להיפגש עם ההנהגה האיראנית ללא תנאים כדי לדון בהסכם גרעין חדש. בדבריו בכינוס בפני אלפי משתתפים, ששודר בטלוויזיה הממלכתית, שלל חמינאי גם את האפשרות של מלחמה.

"אמריקה לעולם לא נותרת נאמנה להבטחותיה בשיחות", אמר. "פרישתה מהסכם הגרעין היא הוכחה ברורה לכך שלא ניתן לסמוך עליה". על האפשרות לעימות צבאי אמר המנהיג העליון: "איראן מעולם לא החלה במלחמה והם (ארצות הברית) לא יתעמתו עם צבא איראן. לא תהיה מלחמה".

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: טראמפ הורס את הכלכלה, אירופה לא תיכנע ביחס לאיראן
רוחאני נפגש עם שר החוץ הצפון קוריאני: לא ניתן לסמוך על ארה"ב

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
מבטיח להעניש גורמים המעורבים בשחיתות. חמינאי, היום/רויטרס

הוא גם ביקר את התנהלותה הכלכלית של הממשלה אחרי הטלת הסנקציות האמריקניות. "יותר מאשר הסנקציות האמריקניות, הניהול הכלכלי מגביר את הלחץ על האזרח האיראני. אני לא קורא לכך בגידה, אלא טעות עצומה בניהול", צוטט חמינאי, בביקורת נגד הנשיא חסן רוחאני, שהוביל את המשא ומתן עם המערב לחתימת הסכם הגרעין ב-2015.

ביום שלישי נכנסו לתוקף חלק מהסנקציות שהקפיאה ארצות הברית במסגרת הסכם הגרעין, שממנו פרש הנשיא דונלד טראמפ בחודש מאי. טראמפ איים להעניש חברות ממדינות אחרות שימשיכו לפעול ברפובליקה האסלאמית, שגינתה את ההטלה המחודשת של העיצומים כ"חד-צדדיות אמריקנית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשים מאזינות לנאומו של המנהיג העליון של איראן חמינאי בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
נשים מאזינות לנאומו של חמינאי, היום/רויטרס

בחודשים האחרונים צנח ערך הריאל, שאיבד כמחצית משוויו בהשוואה לדולר, בשל החשש מהשלכות הסנקציות. המצב הכלכלי הקשה והשחיתות השלטונית הוציאו אלפים לרחובות בשורת הפגנות ספורדיות, שבהן עלו גם קריאות נגד המשטר ונגד חמינאי.

"עם ניהול טוב יותר ותכנון יעיל יותר אנחנו יכולים להתנגד לסנקציות ולהתגבר עליהן", אמר המנהיג העליון, בניסיון לשכך את הזעם הציבורי. הוא גם הבטיח להעניש אנשי ציבור שמעורבים במעשי שחיתות.

ארצות הברית מנסה להפעיל לחץ כלכלי על איראן כדי שזו תשוב לשולחן המשא ומתן, וסנקציות נוספות, על מגזר הנפט, ייכנסו לתוקף בנובמבר. מדינות אירופה, שמבטיחות להמשיך לקיים את ההסכם חרף פרישת ארצות הברית, חוששות שצעדיו של טראמפ יחלישו את ממשלו המתון של רוחאני ויחזקו את יריביו השמרנים.

בצעד מתריס נגד המערב, חשפה היום איראן טיל בליסטי חדש לטווח קצר. בנוסף לכך, שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף אמר לרשת אל-ג'זירה כי למרות הסנקציות האמריקניות, איראן לא תשנה את מדיניותה במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 12:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully