וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נפגש עם שר החוץ הצפון קוריאני: לא ניתן לסמוך על ארה"ב

9.8.2018 / 14:05

ברקע הפרישה של טראמפ מהסכם הגרעין עם טהראן בזמן שהוא מנהל שיחות עם פיונגיאנג, אמר נשיא איראן כי וושינגטון לא עומדת בהתחייבויותיה. "הסנקציות הן בניגוד לחוק הבינלאומי", אמר שר החוץ רי יונג הו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא איראן חסן רוחאני אמר לשר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו כי לא ניתן לסמוך על ארצות הברית. זאת אחרי שוושינגטון פרשה מהסכם הגרעין עם טהראן וחידשה את הסנקציות עליה, בעוד שהיא מנסה להגיע להסכם עם פיונגיאנג על תכנית הגרעין והטילים שלה.

"התנהלות הממשל האמריקני בשנים אלו גרמו לעולם לראות בה מדינה שלא ניתן לסמוך עליה מאחר שהיא לא עומדת בהתחייבויותיה", אמר אתמול רוחאני, שדבריו צוטטו על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. "במצב הנוכחי, מדינות ידידות צריכות לפתח את יחסיהן ואת שיתוף הפעולה שלהן בקהילה הבינלאומית". הוא הוסיף כי לאיראן ולקוריאה הצפונית "תמיד היו עמדות דומות" ביחס לסוגיות רבות.

רי הגיע לטהראן אחרי שנועד עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בשולי פורום ביטחוני בסינגפור. הם דנו בהבנות שהושגו בפסגה ההיסטורית בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מנהיג הצפון קים ג'ונג און בחודש יוני. עם זאת, מאז הן התקשו להפוך את ההצהרות למעשים ופיונגיאנג ממשיכה בפיתוח תכנית הנשק שלה חרף הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא נפט
טראמפ מזהיר: מי שיעשה עסקים עם איראן - לא יעשה עסקים עם ארה"ב

נשיא איראן, חסן רוחאני, מקבל את פניו של שר החוץ הצפון קוריאני רי יונג הו, בלשכת נשיא איראן, בטהראן, איראן 8 באוגוסט 2018. AP
מחזקים את שיתוף הפעולה. רוחאני ורו, אתמול/AP

רי אמר לרוחאני כי הפרישה מהסכם הגרעין והשבת הסנקציות הן "בניגוד לעקרונות ולחוקים הבינלאומיים". לדבריו, "המדיניות האסטרטגית של קוריאה הצפונית היא להעמיק את היחסים עם הרפובליקה האסלאמית של איראן ולהיאבק בהחלטות חד-צדדיות".

איראן דחתה הצעה מארצות הברית לחידוש השיחות על הסכם גרעין חדש, אחרי החזרת העיצומים שהוסרו במסגרת העסקה שנחתמה ב-2015 על ידי קודמו של טראמפ, ברק אובמה. טראמפ החליט להשיב את הסנקציות חרף בקשותיהן של יתר המדינות החתומות, כולל בעלות בריתו באירופה, בריטניה, צרפת וגרמניה, וכן רוסיה וסין.

חידוש הסנקציות כבר הוביל לצניחה בערך הריאל האיראני וליציאתן של שורה ארוכה של בנקים וחברות בינלאומיות מאיראן. טראמפ איים כי מי שימשיך לעשות עסקים עם איראן לא יעשה עוד עסקים עם ארצות הברית.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ניסה להרגיע את הציבור, כשאתמול אמר ש"אין לאף אחד מה לדאוג. אף אחד לא יכול לעשות שום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully